۱۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۵
کد خبر: ۳۵۳۶۱
مسئول پژوهشکده حقوق بین الملل سازمان بسیج حقوقدانان:
مسئول پژوهشکده حقوق بین الملل سازمان بسیج حقوقدانان گفت: بررسی حقوقی کنوانسیون CFT حکایت از آن دارد که این کنوانسیون مضراتی برای ما دارد و حتی تضمینی برای خروج نام ایران از لیست سیاه هم وجود ندارد.
به گزارش پایداری ملی، مسئول پژوهشکده حقوق بین الملل سازمان بسیج حقوقدانان در نشست خبری بررسی پیامدهای حقوقی الحاق به کنوامسیون بین المللی مقابله با تامین مالی تروریسم (CFT) که به همت پژوهشکده حقوق بین الملل سازمان بسیج حقوقدانان برگزار شد، با اعلام این مطلب افزود: بررسیهای صورت گرفته حکایت از ان دارد که پیوستن به این کنوانسیون تعدادی منفعت و تعدادی هم ضرر دارد.

وی افزود: اگر این منطق را بپذیریم که دولت به دنبال این بود که بعد از برداشتن تحریم‌های هسته‌ای قرار بود تحریم‌های دیگ را با این کنوانسیون مرتفع کند انوقت باید بگوییم که دولت و مجلس باید صبر کنند تا نتیجه خروج امریکا از برجام و رفتار اروپایی ها تکمیل شود.

وی گفت: باید پرسید آیا با پیوستن به این کنوامسیون ما از لیست کشورهای حامی تروریست تعلیق میشویم؟ مطالعه متن پیش رو حکایت از ان دارد که این تضمین وجود ندارد.

این حقوقدان کشور گفت: به نظر میرسد باید تا زمانی که برجام هنوز تعیین تکلیف نشده است ما نباید به عضویت کنوانسیون درآییم.

مسئول پژوهشکده حقوق بین الملل سازمان بسیج حقوقدانان تصریح کرد: یکی از مضررات حقوقی این کنوانسیون این است که این کنوانسیون میتواند گروه های ازادی بخش را تروریست قلکداد کند و حق شرط ما را هم نپذیرند.

این حقوقدان ادامه داد: ممکن است در اینده نهاد fatf حق شرط ما را نپذیرد و این حق شرط را بی معنا کند که از ان پس خطر تعرض به برخی از مقامات کشوری را به همراه دارد.

وی افزود: این کنوانسیون نه تنها مضررات برای ما دارد بلکه منافع ما را هم تامیننمیکند زیرا وضعیت در CFT نابسامان و غیرشفاف است.

وی گفت: ضمن اینکه در عرصه داخلی هم ما دارای قانون مبارزه با منافع تروریست را داریم و نیازی به یک قانون ثانویه نداریم و همه اینها را باید در پازل خروج امریکا از برجام دید که بی ثباتی این کنوانسیون را بیش از پیش نمایان میکند.

مسئول پژوهشکده حقوق بین الملل سازمان بسیج حقوقدانان گفت: کنوانسیون CFT از ما چیزهایی را خواسته که در زیر مجموعه همین کنوانسیون شناخته میشوند که اینها به ضرر کشور بوده و منافعی برای ما در میان ندارد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر