۲۷ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۸:۰۸
کد خبر: ۳۵۱۱
عضو کمیسیون سرمایه‌گذاری و تامین مالی اتاق اصفهان:
ابوالفضل جنتی ایجاد بورس فلزات اصفهان را اقدامی در راستای پدافند غیر عامل بورس و تشکیل بازار بورس ثانویه فولاد عنوان کرد و گفت: وجود زیرساخت‌های مخابراتی و کریدور بین الملل شهر اصفهان از دیگر ویژگی‌های این استان برای استقرار بورس فلزات است.
به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی، مصطفی متین راد، در جلسه اعضای کمیسیون سرمایه‌گذاری و تامین مالی اتاق اصفهان پیگیری انتقال بورس فلزات به اصفهان را یکی از رویکردهای این کمیسیون برشمرد و افزود: با وجودی که طرح انتقال این بورس از سوی دولت در سفرهای استانی به تصویب رسیده، ولی موانع متعددی پیش روی انتقال آن وجود دارد که کمیسیون تلاش دارد آنان را برطرف کند.

وی صدور مجوز برای صندوق سرمایه‌گذاری واحدهای تولیدی استان را با چالش روبرو دانست و گفت: صدور مجوز برای صندوق‌های مشترک بسیار دشوار شده است، ولی کمیسیون با رایزنی خواستار تشکیل آن برای واحدهای تولیدی استان است.

رییس کمیسیون سرمایه‌گذاری و تامین مالی اتاق اصفهان طرح صندوق سرمایه گذاری اتاق اصفهان را یک طرح بزرگ و اثرگذار برشمرد و گفت: این صندوق می‌تواند در پروژه‌ها و طرح‌های بزرگ استان سرمایه‌گذاری کند از جمله می‌توان به طرح انتقال آب، مترو و طرح‌های عام المنفعه اشاره کرد. همچنین نیاز واحدهای تولیدی به نقدینگی برطرف شود.

متین راد ضمن استقبال از پیشنهاد تشکیل میز شهرهای خواهرخوانده اصفهان در اتاق اصفهان گفت: تقویت روابط مالی و تجاری با شهرهای خواهرخوانده اصفهان می‌تواند نقطه عطفی در توسعه روابط همه جانبه اقتصادی و فرهنگی باشد و باید از این ظرفیت‌ها استفاده شود.

ابوالفضل جنتی، عضو کمیسیون نیز در این جلسه با تشریح طرح امکان سنجی راه اندازی بورس تخصص آهن و فولاد در اصفهان گفت: استان اصفهان با تولید 75 درصد فولاد کشور همواره جایگاه مهمی در تولید و مصرف فولاد دارد و از این رو می‌تواند مکانی مناسب برای فعالیت بورس فلزات شناخته شود.

وی با اشاره به برنامه‌های توسعه تولید 55 میلیون تن فولاد در افق 1404 و نقش مهم فولادسازان استان اصفهان در این برنامه گفت: ظرفیت و پتانسیل تولید فولاد در اصفهان بسیار بالاست و باید از این ظرفیت برای توسعه تولید فولاد استفاده شود.

جنتی تشکیل بورس آهن و فولاد در اصفهان را اقدامی در راستای تمرکز زدایی از پایتخت و تقسیم عادلانه زیرساخت‌های اقتصادی برشمرد و گفت: حضور بورس فلزات در اصفهان می‌تواند نقش مهمی در تقویت اقتصاد استان داشته باشد.

وی نبود اتاق پایاپای، محدود بودن کارگزاران بورس و نبود ناظر بورس را از مسایل و مشکلات دار شدن بورس فلزات در اصفهان برشمرد و گفت: بخش دولتی و خصوصی استان آمادگی دارد که تمامی مسایل و مشکلات و نیازهای دایر شدن بورس فلزات را برطرف سازد.

جنتی تهدید کاهش درآمدهای بورس کالا ناشی از انتقال بورس فلزات را یکی از موانع انتقال این بورس از تهران به اصفهان اعلام کرد.

وی ایجاد بورس فلزات اصفهان را اقدامی در راستای پدافند غیر عامل بورس و تشکیل بازار بورس ثانویه فولاد عنوان کرد و گفت: وجود زیرساخت‌های مخابراتی و کریدور بین الملل شهر اصفهان از دیگر ویژگی‌های این استان برای استقرار بورس فلزات است.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر