۰۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۰
کد خبر: ۳۵۰۳۷
مرکزی؛
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج اراک با بیان اینکه سواد رسانه‌ای برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در فضای مجازی استان مرکزی ارتقا یابد گفت: ترویج و بسط "شبهات دینی" از خطرات و تهدیدات فضای مجازی است.

به گزارش پایداری ملی، اراک، محمدرضا رضایی در جمع پایوران و نیروهای وظیفه سپاه با اشاره بر افزایش دانش رسانه‌ای کارکنان سپاه به تهدیدات و آسیب‌های فضای مجازی اظهار داشت: امروزه رسانه‌ها، به ویژه رسانه‌های جمعی عامل مهمی در اثرگذاری بر افکار عمومی و جهت‌دهی به رفتارهای اجتماعی محسوب می‌شوند.

اراک| ترویج و بسط

وی افزود: تاکنون تهدیدات و آسیب‌های فراوانی در فضای مجازی در حوزه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی احصا شده و کاربران می‌توانند با مطالعه این موارد و خط مشی قرار دادن آنها در این فضا خود، خانواده و سازمان را از بروز هرگونه تهدید ایمن سازند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج اراک تصریح کرد: ارتباطات سالم در فضای مجازی و لزوم هوشیاری کارکنان و خانواده‌هایشان نسبت به تهدیدات فضای سایبری در اولویت قرار دارد.

رضایی بیان کرد: سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی ترکیبی از دانش‌ها، نگرش‌ها، مهارت‌ها و تجربیات مورد نیاز برای دستیابی، تحلیل، ارزیابی، استفاده، تولید و برقراری ارتباط با اطلاعات و دانش به صورت خلاقانه، قانونی و اخلاقی با تاکید بر حقوق انسان‌ها اطلاق شده است.

وی ادامه داد: افراد باسواد رسانه‌ای و اطلاعاتی می‌توانند انواع مختلف رسانه‌ها، منابع و مجراهای اطلاعاتی را در زندگی خصوصی، شغلی و عمومی خود به کار گیرند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج اراک عنوان کرد: سهیم کردن کارکنان و تا جای ممکن در پدافند غیرعامل در فضای سایبر، نیازمند دغدغه‌سازی عمومی است.

رضایی خاطرنشان کرد: کارکنان و سربازان وظیفه باید عاقبت حملات سایبری به زیرساخت‌های کشور خود، یا نتیجه فاش شدن اطلاعات شخصی خود در فضای مجازی را بدانند و نسبت به آن حساس شوند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر