۲۷ آبان ۱۳۹۱ - ۱۱:۲۳
کد خبر: ۳۵۰
وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت:تحریم ایران هزینه اقتصاد جهانی را افزایش داده زیرا بی ثباتی در بازار نفت به وجود آمده است.

ˈسیدشمس الدین حسینیˈ در جمع خبرنگاران افزود: تحریم ایران شرایط دشورای را برای کشور های صنعتی ایجاد کرده است.

وی با اشاره به کاهش خرید از ایران به دلیل تحریم گفت: مجلس شورای اسلامی نیز طرحی را برای کاهش فروش نفت در دستور کار دارد که برهمین اساس بی ثباتی در بازارها افزایش یافته ، در نهایت رشد قیمت موادغذایی در دنیا را در پی داشته است که این امر منجر به کاهش رفاه مردم دنیا خواهد شد.

وی اظهار داشت: ایران دارای اقتصادی بزرگ با ظرفیت های مختلف است به عنوان مثال در بخش قدرت خرید و توانمندی مالی دارای رتبه 17 در دنیا و از لحاظ رتبه علمی در منطقه اول است.

حسینی ادامه داد: این عوامل سبب می شود تا ایران در آسیا و اقیانوسیه و همچنین اسکاپ دارای نقش مناسبی باشد و کشورها بر اساس درجه استقلال به همکاری با ایران می پردازند.

وی اظهارداشت: سطح اجلاس اسکاپ و حضور معاون دبیرکل حکایت از این امر دارد که به جذابیت های اقتصادی توجه می کنند و تحریم ها برای سایر کشورها نیز درد سرساز شده است.

سخنگوی اقتصادی دولت ادامه داد: جهان به مرحله ای رسیده که نیازمند همکاری های بین المللی است.

وی با بیان آنکه ، برگزاری اجلاس ها با موضوع مشارکت بخش عمومی و خصوصی و بسیاری از طرح های زیر ساختی اثر چند جانبه دارد ، اظهار داشت: مشارکت بخش عمومی و خصوصی می تواند مزیت های مناسبی داشته باشد و کشور ها باید در این زمینه همکاری کنند.

حسینی گفت: اقتصاد جهانی نیاز به هم افزایی و همکاری داشته و از تحریم ها رنج می برد.

یادآور می شود کمیسیون اقتصادی- اجتماعی سازمان ملل متحد در آسیا و اقیانوسیه با موضوع مشارکت عمومی - خصوصی در توسعه زیرساخت که از 21 آبان در تهران آغاز به کار کرده است ، امروز آخرین روز برگزاری خود را در سالن همایش های بین المللی صدا و سیما پشت سر می گذارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر