۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۱
کد خبر: ۳۴۳۰۶
نماینده روسیه در اتحادیه اروپا:
نماینده روسیه در اتحادیه اروپا در گفتگویی با توجه به ضرب الاجل آمریکا درباره پذیرش یا رد برجام اظهار داشت که با طرفین ذیربط در حال گفتگوهای دیپلماتیک بوده اما جزئیات آن را فاش نمی کنم.
به گزارش پایداری ملی، «ولادیمیر چیژوف» نماینده روسیه در اتحادیه اروپا در گفتگو با شبکه دویچه وله درباره واکنش دولت آمریکا توافق هسته ای غرب با ایران تاکید کرد: خروج واشنگتن از توافق هسته ای با ایران می تواند حاکی از نقض توافقی باشد که شورای امنیت سازمان ملل نیز آن را با اکثریت آراء به تصویب رسانده است.

وی با اشاره به تلاش گروه ۱+۵ برای انجام دیدارها و گفتگوهای پیاپی برای حل موضوع هسته ای ایران افزود: ۶ کشور برای دستیابی به این موفقیت تلاش زیادی کردند و توافق هسته ای با ایران یکی از بزرگترین موفقیت های دیپلماتیک بشمار می آید.

نماینده روسیه در اتحادیه اروپا در ادامه اظهار داشت: در حال حاضر نیز گفتگوهای دیپلماتیک درخصوص توافق هسته ای ایران انجام می شود، طرفین مرتبط با موضوع مدام در حال رایزنی و تماس های دیپلماتیک هستند، با طرف ایرانی نیز گفتگوهایی صورت گرفته که جزئیات آن را نمی توانم فاش کنم.

 چیژوف درباره خروج احتمالی آمریکا از برجام گفت: تصمیم درباره این موضوع کاملا به واشنگتن باز می گردد، حتما آنها گزینه های مورد نظر خود را بررسی خواهند کرد.

این مقام روس تاکید کرد: ایران بارها بر صلح آمیز بودن فعالیت های هسته ای خود تاکید داشته و اعلام کرده که بدنبال ساخت بمب اتمی نیست.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر