۲۰ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۸
کد خبر: ۳۴۰۹
انگيزه خصومت شخصي با مدير شرکت؛
کارمندي که با هک کردن پسورد سيستم مدير شرکت تمامي اطلاعات اصلي شرکت را حذف کرده بود، توسط پليس فتا تهران شناسايي و دستگير شد.

 14 اردیبهشت ماه امسال پرونده ای از دادسرای رسیدگی به جرایم اینترنتی مبنی بر شکایت فردی به نام " محمد ق" تحت عنوان دسترسی غیر مجاز فرد یا افرادی به داده های شرکت آموزشي شهر تهران به پلیس فتای تهران بزرگ ارسال و در دستور کار عوامل تخصصی این حوزه قرار گرفت.

محتویات پرونده حاکی از این بود که شخص یا اشخاصی با هک کردن سیستم اصلی مدیریت شرکت به صورت غیرمجاز وارد داده ها شده و با از بین بردن اطلاعات داخلی آن خسارات هنگفتی به این شرکت خدماتی و امور آموزشی وارد کرده است.

با تجمیع اطلاعات به دست آمده برخی از کارآگاهان زبده پلیس سایبری مسئولیت رسیدگی به پرونده را بر عهده گرفتند در ابتدا ماموران شاکی را اظهار و از وی تحقیق کردند و شاکی در تحقیقات پلیسی اظهار داشت: فرد یا افرادی نامشخص وارد ROOT اینجانب که یک بانک اطلاعات رسانی خدماتی آموزشی است، شده و دیتای بخش پشتیبانی را از بین برده و موجب ضرررات غیر قابل بازگشتی به این جانب شده است.

به دنبال این موضوع ماموران با انجام فنی پلیسی دریافتند یکی از کارکنان شرکت فرد شاکی از طریق هک و نفوذ به سیستم شرکت پسورد 16 رقمی سایت را بدست آورده و اقدام به تخریب دیتا کرده است.

در نهایت متهم پس از چندین روز فعالیت گسترده شناسایی و در 12 خرداد ماه دستگیر و به اداره پلیس فتای تهران بزرگ منتقل شد.

رئیس پلیس تولید تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی تهران بزرگ سرهنگ کاکوان با اعلام این خبر به باشگاه خبرنگاران گفت: متهم به نام (ش – م) به جرم خود اعتراف کرد و انگیزه خود را از این اقدام اختلاف حساب مالی با مدیر شرکت اعلام کرد. لذا پرونده متهم تشکیل و به مقام قضایی ارجاع شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر