۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۴
کد خبر: ۳۳۷۱۵
آیت‌الله علوی‌گرگانی:
یکی از مراجع تقلید گفت: فضای مجازی از طرفی نعمت است که در اختیار بشر قرار گرفته ولی برخی از آن سوءاستفاده می‌کنند و این فضا را به خلاف می‌برند.
به گزارش پایداری ملی، آیت‌الله سید محمد علوی‌گرگانی پیش از ظهر امروز در دیدار جمعی از پرسنل مخابرات استان قم اظهار کرد: نمی‌توان انتظار داشت در هر جامعه همه برخوردها مناسب باشد.

وی خاطرنشان کرد: ملامت سرزنش‌کنندگان در امیر مؤمنان (ع) بی‌تأثیر بود؛ زمانی که انسان هدف مقدس پیش می‌گیرد باید در کار خود محکم باشد.

این مرجع تقلید با بیان اینکه امیر مؤمنان (ع) با خانواده وحی اتصال داشتند، گفت: عده‌ای در مقابل حضرت مانع‌تراشی می‌کردند، به عقیده بنده در اهداف مقدس نباید با دیگران مقایسه انجام شود بلکه لازم است هدف خود را پیش بگیرید و جلو روید.

وی با اشاره به اهمیت رعایت حقوق و امانت‌داری گفت: رسالت شما امانت‌داری است، بنابراین باید سعی شود در مطالب تصرف و کم یا زیاد نشود زیرا ممکن است یک کلمه مغیر معنا باشد.

آیت‌الله علوی‌گرگانی خاطرنشان کرد: در نقل کلمات باید دقت شود زیرا شما در پست حساس قرار دارید، بنابراین در امانت مردمی سعی کنید گفتار را ضبط کنید تا خیانت در نقل نشود.

وی با بیان اینکه خداوند در قرآن به کسانی که خیانت نمی‌کنند وعده بهشت داده است، گفت: کسانی که خیانت نمی‌کنند علاوه بر دنیا در آخرت نیز وارث بهشت هستند، بنابراین انسان باید در نقل مطالب و بیانات دقت کند و سعی داشته باشد کم یا زیاد نشود تا در قیامت گرفتار عذاب نشود.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اهمیت فضای مجازی عنوان کرد: فضای مجازی از طرفی نعمت است که در اختیار بشر قرار گرفته ولی برخی سوءاستفاده می‌کنند و این فضای مجازی را به خلاف می‌برند و حرکات و عکس‌هایی را منتشر می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: فرهنگ جامعه در استفاده از ابزار باید درست شود، زیرا ابزار به تنهایی بد نیست و باید وجود داشته باشد ولی لازم است به درستی به کار گرفته شود.

وی عنوان کرد: اگر فرد مسؤولیت را برای خود قبول کند و اعتقاد به روز رستاخیز داشته باشد عمل خود را در چارچوب امانت‌داری حفظ می‌کند.

این مرجع تقلید به نقش و تأثیر امام خمینی (ره) در انقلاب اشاره کرد و گفت: هر یک از روحانیون بر اساس توان و ظرفیت خود اقدام می‌کنند و اقدامات درخوری با کمک و عنایت خداوند دارند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر