۱۸ خرداد ۱۳۹۲ - ۲۱:۲۲
کد خبر: ۳۳۵۹
از هر هزار گوشی هوشمند موجود در کشور آمریکا تنها 9 دستگاه نرم‌افزارهای تبلیغاتی مزاحم و خطرناکی که نصب می‌شود را شناسایی می‌کنند.

به نقل از ال‌ای‌تایمز، "جرِمی لیندن"(Jeremy Linden) مدیر تولیدات امنیتی مرکز Lookout در این خصوص گفت: «ساده‌ترین روش برای کاربران متوسط و معمولی آن است که وقتی مطلع می‌شوند یک تهدید امنیتی ضعیف برای آن‌ها ایجاد شده با فهمیدن نوع این تهدید خود را ایمن کنند و بتوانند محافظت بیشتری از خود به عمل آورند».

طبق گزارشی که مرکز تحقیقاتی Pew Research بر اساس بررسی جدید خود اعلام کرده هم‌اکنون حدود 56 درصد بزرگسالان آمریکایی گوشی هوشمند دارند.

در این شرایط بزرگترین نگرانی وجود نرم‌افزارهای تبلیغاتی یا همان آگهی‌افزارها هستند که در برخی مواقع با ابزارهای کاربردی یا بازی‌ها ترکیب می‌شوند و در این قالب به دست کاربران می‌رسند. این ابزارها در بیشتر مواقع کوتاه شدن عمر باتری را باعث می‌شوند و یا آیکون‌های ناخواسته و ابزارهای اجباری را به صورت دایم برای کاربران اجرا می‌کنند.

لیندن همچنین هشدار داد که نرم‌افزارهای تبلیغاتی این روزها جایگاه عام در فروشگاه اینترنتی Google Play پیدا کرده‌اند و از این طریق به راحتی به دست کاربران می‌رسند.

این بررسی‌ها همچنین نشان داد که از هر هزار گوشی هوشمند، اطلاعات حساس و ارزشمند در دو دستگاه از طریق ابزارهای کاربردی که روی گوشی نصب شده است هک می‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر