۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۵
کد خبر: ۳۳۲۹۶
فرمانده ارشد آمریکا در اروپا جدیدترین مقامی است که می‌گوید آمریکا باید اقدامات بیشتری در راستای مقابله با حملات سایبری روسیه انجام دهد. مقام‌های اطلاعاتی و نظامی هشدار داده‌اند روسیه احتمالا برای نفوذ در انتخابات کنگره در نوامبر تلاش کند.
به گزارش پایداری ملی، به نوشته روزنامه ایندیپندنت، ژنرال کورتیس اسکاپاروتی، فرمانده ارشد آمریکا در جلسه کمیته سرویس‌های مسلح سنا گفت: به عقیده من اتحاد موثری میان نهادهای اطلاعاتی با انرژی، تمرکز و موثر وجود ندارد.

اسکاپاروتی با تکرار هشدارهای پیشین مبنی بر اینکه روسیه در حال قدرتنمایی است و پروژه نفوذ در سراسر اروپا را در دست دارد،‌ از کمپین بی‌ثبات سازی سخن گفت که هدفش تضعیف آمریکا و متحدانش در ناتو است. به گفته او، آمریکا هنوز درک صحیحی از چگونگی شکل‌گیری تلاش‌های سایبری روسیه ندارد و تصویر کنونی هم رضایت‌بخش نیست.   

فرمانده ارشد آمریکا در اروپا گفت: من به صورت اساسی مرکز عملیات‌های سایبری خودمان را تقویت کردم. پیشرفت خوبی حاصل شده است. اختیاراتی هم که درباره روسیه نیاز داشتم، دریافت کردم.  

مقام‌های اطلاعاتی به این جمع‌بندی رسیدند که کرملین تلاش گسترده‌ای برای نفوذ در انتخابات ۲۰۱۶ به کار بسته و هشدار دادند روسیه ممکن است به دنبال مختل کردن انتخابات ۲۰۱۸ کنگره باشد. دانیل کوتس، مدیر اطلاعات ملی آمریکا به کنگره گفت عوامل متخاصم انتخابات را به چشم فرصت‌هایی برای تضعیف دموکراسی نگاه می‌کنند.

اما مقام‌های نظامی ارشد گفته‌اند آمریکا منابع خودش را برای مقابله با تهاجم بالقوه روسیه کاملا بسیج نکرده است. مایک راجرز، رئیس فرماندهی سایبری آمریکا ماه گذشته در سنا گفت از دونالد ترامپ یا وزیر دفاع برای تلاش و مقابله با حملات سایبری روسیه مجوزی دریافت نکرده است. کاخ سفید در پاسخ به بیانیه راجرز گفت،‌ در تدارک دفع حملات بالقوه است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر