۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۵
کد خبر: ۳۳۲۰۸
در جلسه شورای پدافند غیرعامل شهرستان مطرح شد؛
رییس اداره آب و فاضلاب شهری شهرضا گفت: اگر مردم اصول مدیریت مصرف را رعایت نکنند و در ایام پایانی سال در مصرف آب افراط کنند، باید منتظر جیره بندی آب باشیم زیرا وضعیت آب در شرایط فعلی بسیار وخیم است.

به گزارش خبرنگار پایداری ملی،محمدحسین صالح عصر امروز در جلسه شورای پدافند غیرعامل شهرستان شهرضا، عنوان کرد: وضعیت آبی شهرستان شهرضا اصلا مناسب نیست و لازم است در این زمینه اقدامات اساسی انجام شود.

وی، بیان کرد: در چند سال گذشته هرگز در بهمن و اسفندماه با مشکل تأمین آب مواجه نبودیم اما امسال از همین ایام تأمین آب شهرضا با چالش مواجه شده است.

رییس اداره آب و فاضلاب شهری شهرضا، اذعان کرد: متأسفانه انگار برخی افراد وضعیت بحرانی موجود را درک نمی کنند و تا زمانی که جیره بندی آب را با چشم نبینند قصد ندارند در مصرف آب صرفه جویی کنند.

مصرف چند هزار لیتر آب برای خانه تکانی!

صالح، با اشاره به تشکیل کارگروه مروجین مصرف در این شهرستان، عنوان کرد: در روزهای اخیر با آغاز شست و شوی منازل و خانه تکانی مواردی از جمله مصرف چند هزار لیتر آب برای شستن فرش مشاهده شده که واقعا در شرایط فعلی اقدامی خطرناک است.

وی، تأکید کرد: همه افراد باید در این زمینه همکاری کنند و به عنوان یکی از مهمترین موارد امر به معروف و نهی از منکر دیگران را به رعایت الگوی صحیح مصرف آب تشویق کنند.

رییس اداره آب و فاضلاب شهری شهرضا، تصریح کرد: در حال حاضر پنج حلقه چاه تأمین کننده آب شهرضا خشک شده است که به معنای یک فاجعه بزرگ در شهرستان است.

صالح، در بخش دیگری از سخنان خود، بیان کرد: بر اساس بخشنامه استاندار اصفهان همه ادارات و نهادهای دولتی و مراکز جمعیتی باید مخازن ذخیره آب و شیرآلات کاهنده مصرف داشته باشند اما بسیاری از ادارات به اینگونه بخشنامه ها بی توجه هستند.

وی، تأکید کرد: اداراتی که روزانه شمار زیادی از شهروندان برای انجام امور خود به آنها مراجعه می کنند باید شرایطی را که در آن احتمال قطع آب وجود دارد را در نظر داشته و برای آن پیشبینی لازم را بکنند.

نمی توان از تهدیدات احتمالی گریخت

دبیر شورای پدافند غیرعامل شهرستان شهرضا، نیز در این جلسه اظهار کرد: پدافند غیرعامل اصلی مهم و ضروری و نوعی دفاع پنهان برای همه زمان ها است.

محمدرضا انصاریپور، اضافه کرد: نظام مدیریتی کشو باید به این مسئله توجه داشته باشد که مصون سازی همه ارکان نظام در برابر هرنوع تهدید احتمالی مهمترین اصل دفاع در برابر اقدامات دشمن است.

وی، عنوان کرد: نمی توان از تهدیدات احتمالی گریخت اما می توان با پیشبینی موارد امنیتی و ایمنی مانع آسیب پذیری از اینگونه اقدامات شد.

دبیر شورای پدافند غیرعامل شهرستان شهرضا، تأکید کرد: استمرار فعالیتهای روزانه در هر یک از نهادهای اجرایی و ادامه امور اجتماعی مردم مشروط به اجرای اصول پدافند غیرعامل است.

انصاریپور، گفت: در سطح کشور پنج قرارگه و در شهرستان ها 12 کارگروه در این زمینه طراحی شده که نظام مدیریتی کشور را مکلف به رعایت موازینی می کند که همه آنها در ارتباط مستقیم با امنیت کشور و مقابله غیرمستقیم با تهدیدات دشمن هستند.

جانشین فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا، نیز در این جلسه عنوان کرد: قدمت پدافند غیرعامل به اندازه عمر بشر بر روی زمین است.

احمد مقامی، ادامه داد: پدافند غیرعامل در حقیقت اصول دفاع بدون اسلحه است که در بخش های مختلف اجرایی و امنیتی و انتظامی اجرا می شود.

وی، بیان کرد: در شرایط فعلی حوزه حمل و نقل یکی از مهمترین مبانی زیربنایی کشور محسوب می شود که یجاد اختلال در آن آسیب های جبران ناپذیری به همراه دارد به همین دلیل اصول پدافند غیرعامل حکم می کند که موازین پیشگیرانه در این زمینه اجرا شود.

ایران دارای بیشترین شمار کشته شدگان سوانح رانندگی

جانشین فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا، با بیان اینکه هندوستان و چین بیشترین آمار کشته در سوانح رانندگی در جهان را دارند، اظهار کرد: بر اساس نسبت جمعیتی ایران بیشترین کشته در تصادفات رانندگی را دارد بنابراین ضروری ست در این زمینه اقدامات زیرساختی انجام شود.

مقامی، در بخش دیگری از سخنان خود،عنوان کرد:  یکی از مهمترین تهدیدات اجتماعی جرم سرقت است که با توسعه تکنولوژی روشهای انجام آن نیز به شدت متحول شده است به همین دلیل لازم است شهروندان درخصوص پیشگیری از آن آموزشهای لازم را فرابگیرند.

وی، تصریح کرد: انجام اقداماتی همچون نصب آیفون تصویری، عدم همکاری با افراد ناآشنا برای باز کردن درها، بررسی قفل درهای منزل و روشن نکردن چراغ منزل در زمان مسافرت از راهکارهای پیشگیرانه از سرقت هستند.

اگر مجبور شویم آب را جیره بندی می کنیم

سرپرست فرمانداری شهرستان شهرضا، نیز در این جلسه بیان کرد: بسیاری از تهدیداتی که در اطراف ما وجود دارد دشمن پایه نبوده و با رعایت موازین ایمنی و علمی قابل پیشگیری هستند.

محمدحسین داراب، تصریح کرد: رعایت اصول پدافند غیر عامل در شرایط فعلی یک ضرورت است اما متأسفانه برخی از ادارات این موارد را جدی نگرفته و همچنان با روزمرگی با این امور برخورد می کنند.

وی، تأکید کرد: از انجا که رعایت اصول پدافند غیرعامل در ادارات سابقه زیادی ندارد نواقصی در این زمینه وجود دارد که باید برطرف شود.

سرپرست فرمانداری شهرستان شهرضا، با اشاره به مسکن های مهر این شهرستان عنوان کرد: در این ساختمانها برخی از اصول مهندسی و علمی رعایت نشده است همانند اینکه در مبادی ورودی آنها کنتورهای گاز و برق نصب شده است.

داراب، اضافه کرد: با جیره بندی آب در شهرستان موافق نیستیم اما اگر مردم و ادارات همکاری نکنند مجبوریم آب را جیره بندی کنیم، این دیگر تهدید دشمن نیست بلکه نیازمند همکاری جمعی افراد است.

وی، تأکید کرد: با اجبار نمی توان مردم را به رعایت آنچه به صلاح انان است وادار کرد بلکه لازم است در هر زمینه فرهنگسازی مناسبی انجام شود.

سرپرست فرمانداری شهرستان شهرضا، تصریح کرد: اگر با جدیت در حوزه پدافند غیرعامل وارد عمل نشویم مشکلات موجود چند برابر خواهد شد.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر