۲۴ آبان ۱۳۹۱ - ۱۹:۱۰
کد خبر: ۳۳۲
آژانس بين المللي انرژي:
آژانس بين المللي انرژي روز گذشته از افزايش توليد و سير صعودي قابل توجه صادرات نفتي جمهوري اسلامي، در ماه اکتبر(ماه ميلادي قبل) خبر داد
به گزارش رويترز، آژانس بين المللي انرژي اعلام کرد که ميزان توليد نفت ايران در ماه اکتبر با توليد روزانه حدود 70 هزار بشکه بيشتر، به 2ميليون و 700 هزار بشکه در روز رسيد و صادرات نفتي نيز از روزانه يک ميليون بشکه در هر يک از 2 ماه قبل از اکتبر، به روزانه يک ميليون و 300 هزار بشکه در اکتبر افزايش يافت.
اين آژانس که در فرانسه و به عنوان مشاور گروه کشورهاي صنعتي فعاليت مي کند، در گزارش ماهانه خود افزوده است: به نظر مي آيد چين و کره جنوبي بيشترين ميزان افزايش واردات نفتي را از ايران دارند.
رويترز براساس محاسبات خود و درنظر گرفتن قيمت 100 دلار براي هر بشکه نفت، برآورد کرد که اين افزايش صادرات، احتمالا 900 ميليون دلار به درآمد نفتي ايران در ماه ميلادي قبل افزوده است.
آژانس بين المللي انرژي در گزارش خود افزود: در زمان حاضر با توجه به ارسال عمده نفت خام ايران به آسيا، تاثير اصلي تدابير جديد اتحاديه اروپا احتمالا متوجه بخش مالي خواهد شد.
اين آژانس هم چنين به برآوردهايي اشاره کرد که براساس آنها، نفت خام ذخيره شده در شناورهاي ايراني از 25 تا 30 ميليون بشکه در ماه آوريل، به 13 ميليون بشکه در پايان ماه اکتبر کاهش يافت، زيرا شرکت دولتي نفتکش ايران به طور فزاينده ناوگان خود را براي تحويل نفت به خريداراني به کار گرفته است که نمي توانند به خدمات بيمه کشتي راني دسترسي داشته باشند.
گزارش خطا
برچسب ها: نفت انرژي
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر