۰۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۹
کد خبر: ۳۳۰۸۲
صبح امروز برگزار شد؛
نشست هم اندیشی، پدافند زیستی، زنان و خانواده به همت کارگروه سلامت زنان فرهنگستان علوم پزشکی کشور و با همکاری سازمان پدافند غیر عامل قرار گاه پدافند صبح امروز در فرهنگستان علوم پزشکی برگزار شد.
به گزارش خبرنگار پایداری ملی،نشست هم اندیشی، پدافند زیستی، زنان و خانواده به همت کارگروه سلامت زنان فرهنگستان علوم پزشکی کشور و با همکاری سازمان پدافند غیر عامل قرار گاه پدافند صبح امروز در فرهنگستان علوم پزشکی برگزار شد.

در ابتدای این نشست بتول احمدی عضو پیوسته فرهنگستان علوم پزشکی و قائم مقام گروه سلامت زنان فرهنگستان اظهار کرد: زنان نیمی از جمعیت کشور را دربخش سلامت تشکیل می دهند نقش زنان در حوزه اجتماعی در کشور بسیار پررنگ است.

وی بیان کرد: سازمان بهداشت جهانی با توجه به نقش مهم  زنان در جامعه حوزه‌ای را به آن‌ها اختصاص دادند؛ ارتقای آموزش‌های خانواده از طریق زنان میسر می شود. ما باید بر مبنای چارچوب تئوریک برای ابعاد مختلف سلامت زنان برنامه‌ریزی کنیم.

تبیین سند پدافند زیستی

در ادامه مراسم غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور و فرمانده قرارگاه پدافند زیستی  کشور تأکید کرد: امروزه دغدغه مشترک همه افراد جامعه در زمینه تعریف نقش زن در جامعه است؛ نقش‌های مختلفی در کشور  وجود دارد و در مکاتب مختلف دیدگاه‌های گوناگونی برای زنان تعریف شده است.

وی افزود: در برخی از دیدگاه ها زن در حکم کالا یا ابزار قلمداد می شود و در دیدگاه‌های دیگر زنان می‌توانند نقش‌های مخرب یا سازنده ای را در جامعه ایجاد کنند؛ نباید عقب و جلو بودن زن و مرد در جامعه را با شاخص‌های خطی تعیین کنیم؛ زن و مرد هر یک نقش‌های جداگانه‌ای را در جامعه بر عهده دارند.

رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور  فرمانده قرارگاه پدافند زیستی کشور تصریح کرد: باید جزواتی را درباره نقش زنان در جامعه تهیه کنیم و این جزوه‌ها را به دانش‌آموزان در مقاطع مختلف تحصیلی مانند ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان آموزش دهیم، نقش زن در خانواده در موضوعات مختلف بسیار تعیین کننده است.

جلالی اظهار کرد:  باید راهبردها را در جامعه تبیین کنیم تا بدانیم که در چه وضعی قرار داریم و برای رسیدن به وضع مطلوب باید چه مسیری را طی کنیم؛ باید برای بررسی وضع موجود نقاط قوت و ضعف را با هم در نظر بگیریم.

وی درباره سند پدافند زیستی بیان کرد: حدود 400 نفر در قالب 24 دستگاه حدود 4 تا 5 روز 24 ساعته کار کردند که نتیجه این کار تبیین سند پدافند زیستی بود؛ سند پدافند زیستی از سه پایه ایمنی، امنیت و دفاع استوار است که ایمنی به وزارت بهداشت و امنیت به وزارت اطلاعات مربوط می‌شود.

رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور  فرمانده قرارگاه پدافند زیستی کشور گفت: پس از تبیین سند پدافند زیستی اکنون در هر استان یک فرمانده دفاع زیستی مستقر شده است؛ همچنین طرح پدافند زیستی را در قالب رزمایش پدافند زیستی در استان قم اجرا کردیم؛ در استان سیستان و بلوچستان هم طرح پدافند زیستی در زمینه بیماری مشترک بین انسان و دام با نام C.C.H.F بررسی کردیم.

جلالی یادآور شد: سال گذشته تفاهم‌نامه نسبتا مفصلی را در زمینه اشکالات پدافند زیستی در حوزه وزارت بهداشت تدوین کردیم.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر