۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۰
کد خبر: ۳۲۲۵۱
نماینده پارلمان ترکیه خبر داد:
نماینده پارلمان ترکیه معتقد است از آنجایی که آمریکا به دنبال ازبین بردن موقعیت‌های تجاری میان کشورها است، دولت‌ها با حذف دلار از معمالات می‌توانند این اختلالات را جبران کنند.
به گزارش پایداری ملی، احمد اوزدمیر، درباره نقش و تأثیر اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی گفت: این اتحادیه هنوز به ظرفیت اعلای خود دست پیدا نکرده است که یکی از این موارد پیشرفت و توسعه کشورهای اسلامی در حوزه اقتصادی است.

نماینده پارلمان ترکیه در ادامه با بیان اینکه قدرت هایی همچون آمریکا همواره در تجارت جهانی کشورهای اسلامی را دچار مشکل می کنند، عنوان کرد: آمریکا قصد دارد تجارت دنیا را کنترل کند و اقتصاد آن را به دست بگیرد و اجازه پیشرفت نه تنها به کشورهای اسلامی بلکه به هیچ کشوری نمی دهد.

وی در ادامه با بیان اینکه آمریکا تحریم های اقتصادی زیادی برای ایران و ترکیه قرار داده است، اظهار داشت: آمریکا به خصوص باعث به وجود آمدن بسیاری از مشکلات و مسائل بانکی است که باعث شده برخی موقعیت های تجاری برای کشورها از بین برود اما نمی تواند این شرایط را بیش از این پیش ببرد.

ضرورت آموزش زبان ترکی و فارسی در دو کشور ایران و ترکیه برای توسعه روابط تجاری

اوزدمیر ادامه داد: ترکیه و ایران تصمیم گرفته اند با حذف دلار از معاملات تجاری فیمابین مانع دستیابی آمریکا به این هدف خود شوند.

عضو کمیسیون آموزش پارلمان ترکیه در پایان روابط آموزشی میان ایران و ترکیه را کافی ندانست و خاطرنشان کرد: برای افزایش همکاری های اقتصادی لازم است از آنجایی که در ایران نیز تعداد زیادی از افراد به زبان ترکی صحبت می کنند، این ظرفیت تقویت شده و در سطح بیشتری آموزش زبان ترکی داده شود و البته بالعکس در ترکیه نیز آموزش زبان فارسی شکل گیرد./
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر