۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۰۴:۲۳
کد خبر: ۳۲۱۴۵
فرماندار ماسال گفت: همه دستگاه‌ها در خصوص بحران و پدافند غیرعامل آمادگی کامل را داشته باشند.

به گزارش خبرنگار پایداری ملی، محمدجواد عامر، فرماندار ماسال عصر (25دی) در جلسه مدیریت بحران این شهرستان که در سالن فرمانداری برگزار شد اظهار کرد: همه دستگاه‌ها در خصوص بحران و پدافند غیرعامل آمادگی کامل را داشته باشند.

 وی با بیان اینکه بحران و حادثه خبر نمی‌کند و مردم هم امیدشان به ما است، افزود: حفظ منابع آب و انرژی بسیار مهم است زیرا تهدیداتی که دشمنان می‌کند جدی است.

 فرماندار ماسال با بیان اینکه دستگاه‌های امدادی و خدماتی از هم اکنون برای مناطق صعب العبور بحث سوخت و آذوقه را پیش‌بینی کنند، گفت: بحران آب جدی است و طبق گزارشی که آب منطقه‌ای و هواشناسی داده، در این فصل باید 35هزار متر مربع پوشش برفی داشته باشیم که متاسفانه اکنون 5 هزار متر مربع است.

 عامر با اشاره به کاهش شدید بارندگی و احتمال خشکسالی در سال آینده بر لزوم اجرای شخم زمستانه در تمامی اراضی شهرستان تاکید کرد.

 تبدیل پایگاه امداد جاده‌ای موقت ماسال به ثابت

اسماعیل صادقی، رئیس جمعیت هلال احمر ماسال اظهار کرد: جمعیت هلال احمر این آمادگی را دارد که در زمان بحران، همکاران و جمعیت داوطلبانه خود را در حوادث طبیعی و غیر طبیعی پای کار بیاورد و با امکانات ناچیزی که دارد، به هم وطنان کمک رسانی کند.

 وی با بیان اینکه این نهاد دارای یک دستگاه آمبولانس، دو دستگاه خودرو و یک پایگاه امداد جاده‌ای مستقر در محور ییلاقی تاسکوه است، افزود: امدادگران و داوطلبان دوره دیده امدادی در خدمت هموظنان و شهروندان هستند.

 رئیس جمعیت هلال احمر ماسال با اشاره به پدافند غیر عامل، گفت: اجرای مانور امداد و نجات در مدرسه، اجرای طرح جمعه ایمان و ایمنی و پخش بروشور آموزشی، مانور امداد و نجات به عنوان کاهش پدافند غیرعامل در مدرسه شهید چمران و همایش پدافند غیرعامل از جمله برنامه‌های جمعیت هلال احمر بود.

 صادقی تصریح کرد: در حادثه زلزله کرمانشاه حدود 11 میلیون تومان به صورت نقدی و 195 میلیون تومان هدایای غیر نقدی را با 3 کامیون و دو نیسان به مناطق زلزله زده ارسال کردیم.

 وی خاطرنشان کرد: در حوزه امداد و نجات، پایگاه تاسکو یک پایگاه موقت فصلی است و نتوانسته‌ایم تا کنون آن را به شکل ثابت در آوریم، با کمک دهیاری آن منطقه توانستیم برای زمین اهدایی آنجا چهاردیواری بگذاریم تا سند بگیریم و در آینده برای اینکه بتوانیم پایگاه را به شکل ثابت در آوریم، کد پروژه را دریافت کنیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر