۰۶ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۰
کد خبر: ۳۲۰۱
مرکز آموزش عالی امام حسین (ع) استان گلستان برگزار کرد:
به گزارش روابط عمومی سپاه نینوا پنجمین دوره عمومی پدافند غیر عامل ویژه پایوران در محل تیپ یکم نینوا استان گلستان با حضور 70 نفر از تاریخ 05-03-92 لغایت 08-03-92 به مدت 20 ساعت بر اساس برنامه تفصيلي ابلاغي و با همت مرکز آموزش عالی امام حسین(ع) سپاه نینوا استان گلستان در آن يگان برگزار گرديد.

  محمود علم الهدی رئیس مرکز آموزش عالی امام حسین (ع) استان گلستان  اظهار داشت :بكارگيري پدافند غير عامل در جهت مقابله با تهديدات و تقليل خسارات ناشي از حملات هوايي ، موشكي ، زميني و ... كشور مهاجم ، موضوعي بنيادي و اساسي است كه وسعت و گستره آن تقريبا تمامي تاسيسات و مراكز حياتي ، حساس و مهم كشور را در بر مي گيرد.

وی در ادامه بیان کرد :با توجه به بيانات مقام معظم رهبري و تاكيدات ايشان بر بسط مفاهيم كاربردي در حوزه پدافند غیر عامل و نظر به وجود تهديدات بالقوه و خطراتي كه امنيت ملي، استقلال و تماميت ارضي كشورمان را نشانه گرفته است سياستگذاري هاي اصولي در این حوزه موجب تداوم استقلال كشور و حفظ بنيه دفاعي خواهد بود. بر همين اساس ترويج فرهنگ پدافند غير عامل امري ضروري و اجتناب ناپذير مي باشد كه در اين راستا ساير رده هاي سپاه به منظور آشنايي و ارتقاء سطوح عملياتي همسو با دكترين آمادگي يگاني همواره در تلاش مي باشند دوره هاي فوق الذكر را در يگان هاي تابعه اجرا نمايند.

علم الهدی تصریح کرد :محتوای دوره شامل: اصول و مبانی پدافند غیر عامل؛ آمایش سرزمینی و مکان یابی؛ استتار، اختفا و فریب CCD؛ استحکامات و سازه های امن؛ مدیریت بحران ناشی از تهاجم؛ فناوری های نوین و تهدیدات و آسیب پذیری ها می باشد.

وی در پایان خاطر نشان کرد : مرکز آموزش عالی امام حسین(ع) سپاه نینوا استان گلستان تا کنون 4 دوره عمومی پدافند غیر عامل از سال 89 تا 90 تحت نظارت مركز آموزش دوره های عرضي دانشكده و پژوهشكده پدافند غير عامل دانشگاه جامع امام حسين (ع) در سطح پایوران سپاه گلستان برگزار نموده است و به شرکت کنندگان این دوره ها گواهینامه پایان دوره اعطا نموده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر