۰۶ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۹
کد خبر: ۳۲۰۰
سخنگوی وزارت امور خارجه در واكنش به گزارش سالانه دبیرخانه شورای همكاری خلیج فارس و اتهامات و ادعاهای مطروحه در آن درباره جمهوری اسلامی ایران گفت: این گزارش خود دلیل آشكاری است كه شورای همكاری خلیج فارس با گذشت ۳۲ سال و شكست بسیاری از سیاست هایش در قبال موضوعات مهم منطقه ای و بین المللی، از شناخت واقعیات اطراف خود عاجز است .
 سیدعباس عراقچی' اظهارداشت: شورای همكاری خلیج فارس به رغم نداهای خیرخواهانه جمهوری اسلامی ایران و برخی اعضای این شورا، همچنان تحت تأثیر سیاست های منفی و غیر سازنده قرار دارد.
عراقچی افزود: تكرار مواضع مداخله جویانه در قبال مالكیت و حاكمیت جمهوری اسلامی ایران بر جزایر تنب بزرگ، تنب كوچك و ابوموسی، هیچگونه تأثیری بر واقعیت های موجود حقوقی و تاریخی نداشته و نخواهد داشت.
سخنگوی وزیر امور خارجه تاكید كرد: این جزایر بخش لاینفك سرزمین ایران است و تمامی اقدامات انجام گرفته در جزایر مزبور، درچارچوب حقوق حاكمیتی جمهوری اسلامی ایران می باشد.
عراقچی گفت: جای تأسف است كه شورای همكاری در گزارش خود در مورد مذاكرات هسته ای جمهوری اسلامی ایران با گروه ۱+۵، ادعاهایی را مطرح كرده كه از یك سو نشان دهنده بی اطلاعی و از سوی دیگر بیانگر نیات سوء برخی اعضاء این شورا نسبت به حل و فصل مسالمت آمیز موضوعات مهم منطقه ای و بین المللی است.
به گزارش ایرنا از اداره كل دیپلماسی رسانه ای وزارت امور خارجه، وی افزود: عدم مداخله در امور داخلی سایر كشورها بویژه همسایگان و پیروی از سیاست احترام متقابل از جمله اصول پایدار و ثابت سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است.  
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر