۰۶ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۷
کد خبر: ۳۱۹۹
موسسه امنیت ملی اسرائیل:
روزنامه صهیونیستی جروزالم پست در گزارشی نوشت؛ سیاست پیشگیری هسته‌ای دولت آمریکا علیه ایران ناکام مانده و ایران به آرامی در حال پیشبرد برنامه هسته‌ای خود است.

روزنامه جروزالم پست به نقل از متخصصان و کارشناسان سیاسی و دفاعی موسسه امنیت ملی دانشگاه تل آویو در گزارشی نوشت؛ غنی سازی اورانیوم و پلوتونیوم در ایران اندکی آهسته است اما مطمئنا به زودی به سمتی پیش خواهد رفت که دیگر غیر قابل توقف خواهد بود.

دو تحلیلگر ارشد دفاعی اسرائیل امروز یک شنبه هشدار دادند؛ اگر آمریکا استراتژی خود را از «سیاست پیشگیری هسته‌ای» به سمت «استراتژی مهار هسته‌ای» ایران پیش ببرد می‌توان جلوی پیشرفت ایران را گرفت، در غیر اینصورت غرب با مشکل مواج می‌شود.

«امیلی لاندائو» مدیر برنامه امنیت منطقه‌ای و کنترل تسلیحات موسسه امنیت ملی دانشگاه تل آویو و «آفرایم آسکولای» محقق ارشد این موسسه طی مقاله‌ای با عنوان «آیا آمریکا به سمت مهار ایران پیش می‌رود؟» متذکر شد که گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره ایران که روز 22 ماه مه منتشر شد نشان دهنده این است برنامه هسته‌ای ایران اگر چه چیز شگفت انگیزی ندارد اما به آرامی و خزنده به سمتی پیش می‌رود که غیرقابل کنترل خواهد شد.

لاندائو در این گزارش همچنین می‌نویسد: باراک اوباما و اعضای کابینه وی بارها تاکید کرده اند که سیاست جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای بلوف نیست و سفر وی به تل آویو نیز برای صرف زمان و اطمینان دادن به بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل انجام شد.

آنها در ادامه مقاله خود نوشتند؛ با این وجود در سیاست‌های آمریکا علیه ایران همچنان سردرگمی دیده می‌شود و این مساله به توانایی اوباما در حمایت از سیاستهایش برمی‌گردد، حتی اگر او بر روی وعده‌های خود متعهد باشد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر