۱۱ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۹
کد خبر: ۳۱۷۸۳
استاندار خوزستان، اظهار داشت: باید در مقابل مسائل مختلف برخورد علمی داشته باشیم و تلاش شود ضمن ارتقای سطح علمی افراد در برخورد با مشکلات، از تجارت و نظرات کارشناسی بهره مند شد.
به گزارش خبرنگار پایداری ملی، استاندار خوزستان، در همایش رابطان مدیریت بحران، فرمانداری ها، شهرداری ها و دستگاه های اجرایی استان که در سالن اجتماعات شهید هاشمی استانداری برگزار شد، یکی از کارکردها و وظایف دولت و حکومت را رسیدگی به مشکلاتی دانست که با بحران متوجه مردم می شود و گفت: این مصیبت ها گاهی طبیعی همچون سیل و زلزله و گاهی غیرطبیعی همچون جنگ هستند.

 

وی با اشاره به ترسیم دو اداره کل مدیریت بحران و پدافند غیرعامل در چارت وزارت کشور، افزود: پدافند جهت پیشگیری و پیش بینی شرایط آینده است و در این زمینه خوزستان با جمعیت زیاد، وسعت قابل ملاحظه و صنایع بزرگ و مادر، در معرض سیل ها، زلزله و مسائل این چنینی قرار دارد.

 

وی با بیان اینکه قسمت های قابل ملاحظه از خوزستان بر روی گسل هایی است که می تواند مسائل و مشکلاتی را برای استان پیش بیاورد، اضافه کرد: کانون های ریزگردها از دیگر مسائلی است که به دلیل تغییر اقلیم، کاهش بارندگی و خشکسالی ایجاد شده است.

 

شریعتی، با اشاره به اینکه در این شرایط می طلبد مسئولان هماهنگ و به امکانات لازم مجهز باشند، تصریح کرد:  در این راستا باید دستورکارهای منظمی طراحی کنیم و به تدریج استان را در مسیری قرار دهیم که شرایط رویارویی با چنین مسائلی را داشته باشیم.

 

وی با تاکید بر اینکه باید در مقابل مسائل مختلف برخورد علمی داشته باشیم و تلاش شود ضمن ارتقای سطح علمی افراد در برخورد با مشکلات، از تجارت و نظرات کارشناسی بهره مند شد، اظهار کرد: برای مقابله و مدیریت با تغییر اقلیمی مناطق مختلف راهکارهای علمی خوبی تدوین شده است.

 

وی از تهیه یک سری تجهیرات مورد نیاز برای حوزه مدیریت بحران خبر داد و ابراز کرد: اعتبار این مساله در بودجه امسال و سال آینده دیده شده چرا که لازم است برای مواجهه با مشکلاتی که امکان آسیب به استان را دارد، خود را تجهیز کنیم.

 

کیومرث حاجی زاده، مدیرکل مدیریت بحران خوزستان، هم اذعان داشت: خوزستان ویژگی های متفاوتی نسبت به سایر استان ها دارد که از جمله می توان به شرایط اقلیمی، مدل های آب و هوایی، وضیت جغرافیایی اشاره کرد و یک سری دستکاری ها در طبیعت و خشکسالی های پی در پی هم بر مشکلات افزود.

 

وی ادامه داد: چند روز گذشته در خوزستان همزمان طی یک ساعت چهار نوع آب و هوا شامل آفتاب، گرد و غبار، برف و تگرگ و بارش باران را در استان تجربه کردیم که در این شرایط ستاد مدیریت بحران استان باید به نقطه ای برسد که در هر چهار مقوله بحران با مشکل و کمبود مواجه نشود.

 

وی با اشاره به اینکه زلزله و برخی بحران های از این دست قابل پیش بینی نیستند و باید آمادگی لازم برای مقابله با آنها را داشته باشیم، خاطر نشان کرد: باید در بحث آموزش برای متولیان و جامعه هدف که مردم هستند توجه ویژه ای را معطوف و آن را سرلوحه کار خود قرار دهند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر