۰۴ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۲
کد خبر: ۳۱۵۴
سفیر تركیه:
سفیر تركیه در دیدار با نمایندگان اقلیت‌های دینی و رئیس كمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی با اشاره به روابط دوستانه ایران و تركیه، خواستار افزایش همكاری‌ها برای تقویت مناسبات دوجانبه و كمك به حل مناقشات منطقه‌ای شد.
به نقل از اداره كل اخبار و رسانه های گروهی مجلس شورای اسلامی، سفیر تركیه در دیدار امروز با نمایندگان اقلیت‌های دینی و رئیس كمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی با اشاره به روابط دوستانه ایران و تركیه، خواستار افزایش همكاری‌ها برای تقویت مناسبات دوجانبه و كمك به حل مناقشات منطقه‌ای شد.
سفیر تركیه در تهران و نمایندگان مجلس شورای اسلامی در دیدار امروز خود، راه‌های توسعه و گسترش همكاری‌های پارلمانی بین ایران و تركیه را بررسی كردند.
امیر خجسته رییس كمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی در دیدار با 'یاردیم'، خواستار تقویت روابط دو جانبه بین دو كشور برادر و دوست شد.
وی بر اهمیت نقش آنكارا و تهران در تقویت اتحاد مسلمانان و جلوگیری از تحقق اهداف دشمنان اسلام در سرزمین‌های اسلامی از جمله سوریه تاكید كرد.
'یوناتن بت كلیا' نماینده آشوریان،'سیامك مره صدق' نماینده كلیمیان و 'اسفندیار اختیاری' نماینده زرتشتیان در مجلس شورای اسلامی در دیدار جداگانه با سفیر تركیه، روابط آنكارا و تهران را دوستانه و برادرانه خوانده و خواستار گسترش روابط دوجانبه شدند.
در ابتدای این دیدار نماینده آشوریان در مجلس شورای اسلامی، نقش آنكارا و تهران را در گسترش صلح و ثبات منطقه‌ای مهم ارزیابی كرد.
نماینده كلیمیان در مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار با تاكید بر آزادی ادیان الهی گفت: اقلیت‌های دینی در طول تاریخ چند هزار ساله ایران همواره با آرامش و امنیت و بدون محدودیت در این كشور زندگی كرده ‌اند.
نماینده زرتشتیان درمجلس شورای اسلامی نیز حضور اقوام مختلف در ایران را به قالیچه‌ای رنگارنگ تشبیه كرد وگفت: تمامی ایرانیان در دفاع از سرزمین مادری خود آماده جان‌فشانی هستند. 
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر