۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۸
کد خبر: ۳۱۵۱۲
مدیرکل ICT خوزستان و دبیر کمیته افتای استان :
مدیرکل ICT خوزستان و دبیر کمیته افتای استان (امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات) گفت: بکارگیری ملاحظات پدافند غیر عامل در شبکه های ارتباطی، ضروری است

به گزارش پایداری ملی از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات،  مهندس ملکی جهان در حاشیه برگزاری سمینار آموزشی افتا،  گفت:  معرفی تهدیدات امنیتی و آسیب پذیری در شبکه های رایانه ای و مخابراتی و بکارگیری راهکارهای مقابله با آن و استفاده از سیستم مدیریت امنیت اطلاعات(ISMS ) از اهداف برگزاری این سمینار است.

 وی برنهادینه سازی فرامین منویات مقام معظم رهبری در خصوص پدافند غیر عامل تاکید کرد و ادامه داد: توسعه امنیت و پایداری در شبکه های ارتباطی با تاکید بر فناوری نوین ضروری است.

 ملکی جهان با اشاره به نهادینه کردن و ملاحظات پدافند غیر عامل در طرح های توسعه شبکه های ارتباطی و اطلاعاتی گفت:‌ بکارگیری ملاحظات پدافند غیر عامل در شبکه ملی اطلاعات مبنی بر مؤلفه های امنیت،ایمنی، پایداری و متکی بر فن آوری بومی وظیفه همه مدیران دستگاههای اجرایی است.

در این مراسم استاندار خوزستان و رئیس مرکز مدیریت راهبردی ریاست جمهوری (افتا) در خصوص امنیت فضای سایبری و روشهای مقابله با تهدیدات  سایبری، سخنرانی  کردند.

این سمینار به منظور فرهنگ سازی و افزایش اطلاعات مدیران ارشد دستگاههای دولتی در زمینه ی بکارگیری دستورالعمل های صادره از جانب هیئت وزیران و مرکز افتای ریاست جمهوری، در زمینه ی سیستم امنیت اطلاعات،‌ایمن سازی زیرساختهای حیاتی استان، ایمن سازی فضای تولید و تبادل اطلاعات و همچنین نحوه ی استفاده از نرم افزار ها در مقابله با تهدیدات سایبری دشمن در استفاده از فضای مجازی برگزار شد.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر