۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
کد خبر: ۳۱۴۵۹
در پی اظهارات مقامات آمریکایی
وزارت خارجه امارات مدعی شد که ما از جامعه بین‌المللی می‌خواهیم که با قدرت بیش‌تری مقابل تهدیدات ایران بایستد.
به گزارش پایداری ملی، وزارت خارجه امارات در بیانیه‌ای مدعی شد: دلایلی که آمریکا در رابطه با اینکه ایران به تعهداتش در قبال سازمان ملل پایبند نبوده و سلاح را در منطقه منتشر می‌کند، جای شکی باقی نمی‌گذارد.

در این بیانیه آمده است: گزارش اخیر دبیرکل سازمان ملل در رابطه با مصوبه 2231 شورای امنیت بر امری تاکید دارد که امارات و هم‌پیمانانش خیلی وقت پیش آن را درک کرده بودند و آن رفتار توسعه‌طلبانه و بی‌ثبات‌کننده ایران در منطقه و یمن است.

امارات در این بیانیه مدعی شد: محموله‌های سلاح ایرانی که شامل موشک‌ها، پهبادها و قایق‌های حمل مواد منفجره است و به حوثی‌ها و دیگر احزاب فرستاده می‌شوند باعث ایجاد خشونت و فرقه‌گرایی می‌شود و امارات و هم‌پیمانانش تاثیرات ویرانگر محموله‌های سلاح در یمن را لمس کرد.

به نظر می‌آید این اظهارات مقامات اماراتی پس از آن مطرح می‌شود که نیکی هیلی، سفیر آمریکا در سازمان ملل روز پنج‌شنبه با وجود گزارش سازمان ملل مبنی بر این‌که موشک‌هایی که از یمن به سمت ریاض پرتاب شده است متعلق به ایران نبوده‌اند، در نمایشی مضحک و با نشان دادن لاشه یک موشک بسیار بزرگ مدعی ایرانی بودن این موشک و پرتاب آن از سوی یمنی‌ها شد.

هیلی مدعی شد: رفتار ایران در خاورمیانه روز به روز بدتر می‌شود و بر درگیری‌های منطقه دامن می‌زند. نشانه‌های ایران بر روی موشک‌هایی که انصارالله پرتاب می‌کند پیدا است. موشکی که انصارالله به سمت سعودی پرتاب کرد ساخت ایران بوده است. بر آن هستیم ماهیت نظام ایران را افشا کرده و بر ضرورت مقابله با تهدیدهایی که ایران ایجاد کرده تاکید کنیم.

در پی ادعاهای بی‌اساس سفیر آمریکا در سازمان ملل نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل با انتشار بیانیه‌ای مطبوعاتی این اتهامات را قویا رد کرد.

در این بیانیه آمده است: به دنبال طرح اتهامات بی‌پایه دولت آمریکا بر ضد جمهوری اسلامی ایران طی 10 ماه گذشته، امروز بار دیگر سفیر آمریکا در سازمان ملل ایران را به ارسال موشک به یمن متهم کرد؛ اتهام بی‌اساسی که ما قویاً آن را رد کرده و در عین حال، آن را نشانه بارزی از نقش مخرب، تحریک‌آمیز و غیرمسئولانه آمریکا می‌دانیم. شواهد و مدارک ادعائی که امروز به نمایش گذاشته شد، مثل مدارک جعلی و ساختگی است که آمریکا در گذشته در مناسبت‌های دیگر نیز ارائه کرده است.

محمدجواد ظریف نیز در صفحه توییتر خود با انتشار عکسی از  کالین پاول وزیر خارجه وقت امریکا در دولت اول بوش پسر و همچنین نیکی هیلی نماینده کنونی امریکا در سازمان ملل اظهار کرد: زمانی که من در سازمان ملل بودم این نمایش و آنچه به بار آورد را دیدم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر