۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۸
کد خبر: ۳۱۳۹۵
استاندار مرکزی:
استاندار مرکزی عنوان کرد: باتوجه به فعالیت مطلوب ستاد اربعین استان مرکزی مسئولیت فعالیت قرارگاه مقابله با آنفلوآنزای پرندگان، به مدیرکل پدافند غیرعامل استان واگذار می شود که این فرد نمایندگی تام‌الاختیار از سوی استاندار دارد و جلسات این قرارگاه باید به صورت روزانه تشکیل شوند.

به گزارش پایداری ملی، سیدعلی آقازاده روز سه شنبه در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استانداری مرکزی در اراک، با اشاره به ارائه گزارشی مبنی بر احتمال شیوع مجدد آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در استان اظهار داشت: خطر عمده ای استان مرکزی را تهدید می کند که هشدارهای مرتبط با آن از پیش ابلاغ شده و باتوجه به تجاربی که در سال گذشته به دست آورده ایم امسال باید بکوشیم حداقل خسارت به استان وارد شود.

وی ادامه داد: امسال هم باید همانند سال گذشته قرارگاهی تشکیل دهیم و فعالیت این قرارگاه باید تا زمانی که خطر استان را تهدید می کند ادامه مستمر داشته باشد.

استاندار مرکزی عنوان کرد: باتوجه به فعالیت مطلوب ستاد اربعین استان مرکزی مسئولیت فعالیت قرارگاه مقابله با آنفلوآنزای پرندگان، به مدیرکل پدافند غیرعامل استان واگذار می شود که این فرد نمایندگی تام‌الاختیار از سوی استاندار دارد و جلسات این قرارگاه باید به صورت روزانه تشکیل شوند.

آقازاده خاطرنشان کرد: دستگاه های عضو قرارگاه موظف هستند در کوتاه ترین مدت زمانی نمایندگان تام‌الاختیار خود را به قرارگاه معرفی کنند و پس از انجام کارهای کارشناسی محیط زیست، حریم حفاظتی تالاب میقان به عنوان مرکز شیوع این بیماری در استان مشخص شود.

وی ابراز داشت: مجموعه برنامه و بودجه استان مرکزی نیز موظف است در طول چند روز آینده اعتبار لازم را برای تهیه یک دستگاه پاورگراف مورد تایید مجموعه محیط زیست تامین و تخصیص دهد تا از تمامی جوانب دارای آمادگی کامل باشیم

آقازاده با اشاره به اقدامات انجام شده توسط استان مرکزی در عرصه کمک رسانی به زلزله زدگان استان کرمانشاه، اظهار داشت: عملکرد استان مرکزی در زمینه کمک رسانی به استان کرمانشاه بی نظیر بود و در هیچکدام از حوادث طبیعی مردم اینگونه برای عمل به مسئولیت اجتماعی و شرعی خود به صحنه نیامده بودند.

وی افزود: مردم ایران همواره نشان دادند که پس از گذشت ایام و فعالیت افرادی که همواره سعی بر دلسرد کردن مردم در زمینه حمایت از انقلاب و مسئولان دارند به وظایف خود آگاه بوده و مستحکم تر از گذشته به آرمان های ایران و انقلاب اسلامی وفادارند.

استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: فعالیت خوب تمامی دستگاه های استان مرکزی اعم از سپاه روح الله، بسیج، نیروی انتظامی، هلال احمر، راه و شهرسازی، آبفا، برق، گاز، شهرداری ها، آتش‌نشانی ها، بهزیستی و رسانه ها قابل قدردانی و تقدیر است، همچنین رهنمودهای بسیار موثر نماینده ولی فقیه در استان مرکزی این شور مردمی را به وجود آورد و همه ما نیز به عنوان سربازان این نظام تلاشمان را بکه ار گرفتیم.

آقازاده تصریح کرد: ستاد مدیریت بحران استان مرکزی پس از وقوع حادثه به مدت ۱۰ روز جلسات مداومی تشکیل داد که از زحمات بی وقفه اعضای این ستاد در مواقع بحران قدردانی می کنیم، متاسفانه علی رغم اهمیت بالای امر کمک رسانی با ناهماهنگی هایی نیز مواجه هستیم که باید هرچه سریعتر آنها را برطرف کنیم.

وی ادامه داد: دستگاه های استان مرکزی اختیار برخی از اقدامات را به زیرمجموعه هایشان در استان ها ابلاغ کرده اند اما این مسئله نباید عاملی برای ایجاد ناهماهنگی شود زیرا ما در نظر داریم هرگونه اقدامی پیش از اجرا هماهنگ شده و مورد بررسی قرار گیرد.

استاندار مرکزی عنوان کرد: تمامی کمک هایی که مقرر شده به منطقه کرمانشاه اعزام شود باید از نظر مقداری، ارزشی و جامعه هدف ارسال کمک معین شده باشند، همچنین به پیشنهاد نماینده ولی فقیه در استان مرکزی حساب مشترکی در استان مرکزی افتتاح شده که اگر عزمی جدی در این زمینه داشته باشیم استان مرکزی در حوزه کمک رسانی های نقدی نیز رتبه اول را به دست می آورد.

آقازاده بیان داشت: از رسانه های دیداری و نوشتاری درخواست داریم تا افتتاح این حساب را به اطلاع عموم مردم برسانند و برای جلب اطمینان خاطر مردمی گردش این حساب و عملکرد آن به صورت شفاف منتشر می شود، همچنین از نیروهای بسیج درخواست داریم تا در میان آحاد مردمی این مسئله را اطلاع رسانی کنند.

وی ابراز داشت: نماینده ولی فقیه در استان مرکزی نیز می تواند با استفاده از جایگاه خود و امامت نماز سیاسی و عبادی جمعه این مسئله را مورد تاکید قرار دهد، همچنین مسئولان مرتبط با بازسازی مناطق زلزله زده باید توجه داشته باشند که ناهماهنگی در فعالیت های عمرانی سبب اتلاف منابع می شود.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر