۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۷
کد خبر: ۳۱۱۵۷
همزمان با سراسر کشور؛
رئیس جمعیت هلال احمر بروجرد گفت: مانور زلزله و ایمنی امروز چهارشنبه همزمان با سراسر کشور در بروجرد برگزار شد.
به گزارش پایداری ملی، "محمد کرمی" رئیس جمعیت هلال احمر بروجرد در گفت و گو با بازتاب بروجرد گفت: همه ساله در روز هشتم آذرماه که به عنوان روز ایمنی و مقابله با زلزله در مدارس نامگذاری شده، مانوری در مدارس برگزار می شود که امسال این مانور در مدرسه نیایش برگزار شد و هدف اصلی از اجرای این مانور ارائه آموزش های لازم به دانش آموزان برای مواقع ضروری است.

وی اضافه کرد: دانش آموزان در اجرای این مانور نحوه پناه گیری، خروج اضطراری و امداد نجات را فرا می گیرند که برگزاری این مانورها سبب می شود تا در هنگام بروز زلزله دانش آموزان به راحتی بتوانند پناه گیری را انجام دهند.

کرمی اظهار داشت: هر یک از دانش آموزان در این مانور آموزش هایی را می بینند که می توانند این نکات آموزشی را به خانواده انتقال دهند و با این اقدامات در هنگام بروز حوادثی مانند زلزله با انجام پناهگیری از تلفات جانی کاسته می شود.

به گفته وی در هفته پدافند غیر عامل و در هفته گذشته تعدادی از مدیران مدرسه بروجرد آموزش ایمنی و زلزله را فرا گرفته که هر کدام می توانند در مدارس برای دانش آموزان این آموزش ها را ارائه دهند.

رئیس جمعیت هلال احمر بروجرد تصریح کرد: با توجه به این که حدود 60 درصد مدارس بروجرد فرسوده و غیر ایمن هستند نیاز است که دانش آموزان در این مانور شرکت کنند تا در هنگام حوادثی مانند زلزله شاهد این همه تلفات جانی نباشیم.

وی بیان کرد: مانور امروز زلزله و ایمنی در مدارس با همکاری هلال احمر، اورژانس و آموزش و پرورش برگزار شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر