۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۹:۳۹
کد خبر: ۳۰۸۸
کانادا در آستانه انتخابات ریاست جمهوری در نظر دارد با استفاده از دیپلماسی دیجیتالی و رسانه‌های اجتماعی جنبش سبز را احیا کند.
«نشنال پست» کانادا گزارش داد «جان برد»، وزیر خارجه کانادا در کنفرانسی در تورنتو که با استفاده از رسانه‌های اجتماعی با مردم ایران تعامل خواهد کرد گفت کانادا باید از جنبش سبز حمایت بیشتری می‌کرد. این روزنامه عنوان کرده است که «جان برد»، وزیر خارجه کانادا در بحبوحه علائم سرکوبی اپوزیسیون پیش از انتخابات ریاست جمهوری ماه بعد، دست دوستی به سوی ایرانی‌ها دراز کرد و آنها را تشویق کرد که به «حکومت ایران» پایان دهند.


هدف کنفرانس گفتگوی جهانی تورنتو  

وی گفت این بار کانادا هم‌صدا با دموکراسی خواهان خواهد بود که اغلب ظالمانه در ایران سرکوب می‌شوند. هدف «کنفرانس گفتگوی جهانی» در دانشگاه تورنتو تقویت صداهای دموکراسی‌خواه عمدتاً از طریق اینترنت پیش از انتخابات 14 ژوئن است.


اتهامات وزیر خارجه کانادا علیه ایران  

به گفته «جان برد»: «ما روی این موضوع توافق داریم که مردم ایران سزاوار آزادی و انتخابات آزاد هستند، نه بازی بی‌پایان تعویض عروسک‌های خیمه‌شب‌بازی ریاست جمهوری توسط آیت‌الله خامنه‌ای».

کانادا روابط دیپلماتیک خود با ایران را سپتامبر گذشته قطع کرد و نقض حقوق بشر، برنامه هسته‌ای، تهدید به نابودی اسرائیل و عدم امنیت سفارت کانادا در تهران را دلیل این امر اعلان نمود. دولت کانادا همچنین رسماً ایران را اسپانسر دولتی تروریسم معرفی کرد. کانادا علاوه بر مشارکت در تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران، نيروي قدس سپاه پاسداران و حزب الله را در قوانين کانادا را نیز به عنوان سازمان‌های تروريستي اعلام کرده است.


تلاش کانادا برای برقراری ارتباط با مردم ایران از طریق رسانه‌های اجتماعی  

اما با نزدیک شدن به انتخابات ایران، اوتاوا تلاش دارد با استفاده از رسانه‌هایی مانند فیس‌بوک و توئیتر به گفتگوی مستقیم با مردم ایران پرداخته و حکومت را دور بزند. در این کنفرانس درباره اقتصاد ایران، آزادی سیاسی، برابری زنان و انزوای دیپلماتیک ایران بحث خواهد شد.

شرکت‌کنندگان داخل ایران تشویق شده‌اند که از طریق کانال‌های مجازی مشارکت داشته باشند. مقامات دولت کانادا گفته‌اند ایران تلاش دارد دسترسی به اینترنت را محدود کند. هکرها نیز ممکن است به وب‌سایت کنفرانس حمله کنند که طی تنها چند روز تقریباً 1000 بار تلاش‌های ارتباطی با سوءنیت روبرو بوده است. وزیر خارجه کانادا در یادداشت‌های سخنرانی خود در «نشنال پست» از ایرانی‌ها خواسته ایرانی با فرهنگ سیاسی «جامعیت و آزادی» ترسیم کرده و مانع سوءاستفاده از قدرت شوند.

برد اظهار داشت: «به اعتقاد من مردم ایران خواهان تغییر هستند». نشانه‌هایی وجود دارد که نشان می‌دهد ایران تلاش دارد با محدود کردن دسترسی به اینترنت و نظارت بر رسانه‌های اجتماعی در نتایج انتخابات پیش رو دست ببرد. «برد» گفت این سخت‌گیری‌ها نشان داد که حکومت از مردم ایران هراس دارد.

اشراف
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر