۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۰
کد خبر: ۳۰۸۱۶
هرمزگان؛
مانور سراسری مقابله با زلزله و ایمنی با هدف کاهش تلفات انسانی در حوادث احتمالی در مدرسه های میناب برگزار شد.
به گزارش پایداری ملی، غلامرضا سالاری میری روز دوشنبه در مراسم نمادین این مانور که با حضور امام جمعه٬ معاون مدیر عامل جمعیت هلال احمرمیناب و کارشناسان اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان در هنرستان دخترانه پویش برگزار شد مانور زلزله را نقطه آغاز تصمیم گیری های بهتر برشمرد و افزود: باید با آموزش درست و اصولی دانش آموزان بهترین تصمیمات را عملیاتی کرد.

وی برگزاری مانور مقابله با زلزله را کسب تجربه عنوان کرد و افزود: باید به دنبال کاهش آسیب ها و تلفات احتمالی زلزله و کسب تجربه های برتر باشیم.

مانور پدافند غیرعامل در هنرستان پویش میناب برگزار شد

سالاری میری اظهار کرد: آموزش در خصوص زلزله تجربه ای است مبتنی بریادگیری که می تواند عملکرد دانش آموزان را سامان دهد.

وی در ادامه به هدفمند بودن، مستمر و مداوم بودن آموزش ها اشاره کرد و افزود: مهمترین نکته در مدیریت بحران موفق زلزله در مدارس و مراکز آموزشی، ایجاد آگاهی مستمر و پویا در عموم دانش آموزان و مربیان آموزشی است تا شاهد مسئولیت پذیری آنها در برابر زلزله باشیم و با انتقال آموخته های خود به دانش آموزان ، باعث ایجاد محیطی امن در برابر زلزله شوند.

مانور پدافند غیرعامل در هنرستان پویش میناب برگزار شد

وی آموزش در خصوص زلزله را یکی از روش های مداخله در مخاطرات آن عنوان کرد و افزود: در واقع مانور شبیه سازی شرایط بحرانی است و مجموعه ای از تمرین ها است که برای ارزیابی برنامه های تدوین شده جهت مقابله و مواجهه باحوادث احتمالی به کار می رود.

امام جمعه میناب نیز در این مراسم گفت فرهنگ سازی صحیح را یکی از الزام های مانور زلزله برشمرد و گفت: ایمن سازی مراکز و فضاهای آموزشی می تواند مهم ترین عامل در کاهش خطرات زلزله باشد.

حجت الاسلام میرزا حسین معتمدی فر مدیریت بحران را یک عامل تعیین کننده در مواجهه با خطرات برشمرد و گفت: باید به دانش آموزان آموزش داد.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر