۱۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۶
کد خبر: ۳۰۷۳۶
استان مرکزی؛
مجید عسگری مدیرکل پدافند غیرعامل در گردهمایی روحانیون استان که به مناسبت هفته نکوداشت پدافند غیرعامل در روز سه چهارشنبه هفته جاری برگزار شد حضور یافت و با معرفی پدافند غیرعامل خواستار انجام اقدامات فرهنگی در راستای افزایش ضریب آگاهی جامعه شد.
مجید عسگری مدیرکل پدافند غیرعامل در گردهمایی روحانیون استان که به مناسبت هفته نکوداشت پدافند غیرعامل در روز سه چهارشنبه هفته جاری برگزار شد حضور یافت و با معرفی پدافند غیرعامل خواستار انجام اقدامات فرهنگی در راستای افزایش ضریب آگاهی جامعه شد.

عسگری در نشست روحانیون و پدافند غیرعامل اظهار داشت: پدافند از دو جز آفند به معنی حمله و یک جز پد به معنی دفاع تشکیل شده و پدافند غیرعامل به معنی دفاع غیرنظامی است. وی افزود: موضوع پدافند غیرعامل یا دفاع غیرنظامی موضوع جدیدی در جامعه بشری و کشور ما نیست  بلکه بسیار قدیمی بوده، پس از پیروزی انقلاب اسلامی استکبار، اجازه نفس کشیدن به ما را نداد و در این زمان  جنگ تحمیلی و دفاع مقدس هم انجام شد که تا بعد از اتمام جنگ و قبول قطعنامه اقدام ساختارمند انجام نشد و موضوع از تهدید به اقدام تبدیل شد و عملا مورد هجوم قرار گرفتیم.

 

مدیرکل پدافند غیرعامل استان مرکزی تصریح کرد: در سال 1382 با فرمان مقام معظم رهبری، سازمان پدافند غیرعامل تشکیل شد و به شرح ساختار آن پرداختند.

عسگری بیان کرد: هدف ما در این جلسه ایجاد حساسیت، افزایش آگاهی و امتداد آموزش‌ها در این حوزه‌هاست که ما را در این ماموریت یاری دهد. وی ادامه داد: وظیفه پدافند غیرعامل مقابله با تهدیدات انسان ساز است و موازی مدیریت بحران نبوده بلکه در امتداد آن است و مجموعه اقداماتی که بتواند تهدیدات و خسارات ما را کاهش دهد و تسهیل مدیریت بحران را انجام دهد و آمادگی دفاعی کشور را در حوزه‌های مختلف افزایش دهد موضوع مدیریت پدافند غیرعامل است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان مرکزی عنوان کرد: دشمن ترکیبی از جنگ نرم و سخت را ایجاد کرده که نخستین حوزه همان حوزه سایبری است و هرچه که فناوری ما در حوزه سایبری افزایش پیدا کرده به همان میزان ظرفیت خطر هم افزایش یافته زیرا تکنولوژی و مادر تکنولوژی در این حوزه‌ها دست دشمن است.

عسگری خاطرنشان کرد: هم اکنون مخاطرات فضای مجازی و آسیب‌های ناشی از آن یکی از مسائل روز است که در حوزه پدافند غیرعامل به طور جدی باید به آن پرداخته شود، زیرا هم سازمان‌ها و هم افراد را در صورت ناآگاهی مورد تهدید قرار می‌دهد. وی اضافه کرد: پدافند غیرعامل در حوزه اقتصادی هم با توجه به اینکه از حوزه‌های مورد تاکید دشمن برای آسیب‌رسانی است برنامه‌های منسجمی را دنبال می‌کند و در این راستا هم فعال است.

وی با اشاره به حوزه زیستی این حوزه را مربوط به تهدیدها در حوزه آب، خاک، انسان، گیاه، حیوان، هوا گفت: تهدیدات حوزه زیستی استان مرکزی باید احصا شود تا تمهیدات لازم در این راستا اتخاذ شود باید در راستای مقابله با اینگونه تهدیدات تصمیم گیری و برنامه ریزی دقیقی انجام شود.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان مرکزی تصریح کرد: هر عاملی که سبب ایجاد نارضایتی در بین مردم در حوزه اقتصادی بشود موضوعی است که سازمان پدافند غیرعامل و اداره کل پدافند غیرعامل بر آن حساس است و باید به آن موضوع توجه لازم را داشته باشد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر