۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۸
کد خبر: ۳۰۷۲
مجری و پژوهشگر پژوهشگاه مواد و انرژی ایران مستقر در كرج از ساخت نانوكامپوزیت های بیولوژیكی تزریق پذیر برای نقیصه های بافت نرم در این مركز پژوهشی خبر داد.
'مهری سهرابی'مجری و پژوهشگر پژوهشگاه مواد و انرژی :
  این ماده به شكل خمیر متشكل از دو جزء شیشه (به صورت پودر) و مایعی از پلیمرهای طبیعی ساخته شده و مهمترین ویژگی آن تزریق پذیری بالا است.
وی اظهار كرد: این مواد بیشتر برای بازسازی استخوان در قسمت بافت سخت و بیماری بازگشت ادرار در كودكان در بافت نرم كاربرد دارد كه البته قسمت بافت نرم آن برای نخستین بار در جهان است.
سهرابی افزود: این خمیر از طریق سرنگ هایی با لوله هایی به قطر دو دهم میلیمتر وارد مجاری ادراری شده و به حالب می رسد و بر این اساس باید تزریق پذیری و پایداری بالایی داشته باشد كه در تحقیقات و آزمایش های به عمل آمده این ماده هر دو ویژگی را دارد.
پژوهشگر پژوهشگاه مواد و انرژی با اشاره به كاربرد این مواد در بافت سخت برای بازسازی استخوان نیز گفت: آزمایش های انجام شده بر روی مدل حیوانی (سگ) با نتایج موفقیت آمیزی مواجه بوده است.
وی ادامه داد: در حالت عادی، بافت نرم پس از باز شدن پیچ و پلاك های ارتوپدی جایگزین حفره های ایجاد شده می شود و استخوان طبیعی نخواهد بود اما با جایگزینی این مواد حفره های استخوان پس از جایگزینی كاملا طبیعی خواهد بود.
رئیس پژوهشكده نانو مواد پژوهشگاه مواد و انرژی نیز در خصوص این طرح گفت: اگر آزمایش های مدل انسانی به نتایج مثبتی برسد، پس از مجوزهای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی به تولید صنعتی خواهد رسید.
سعید حصاركی افزود: اگر همكاری ها و حمایت های لازم از این طرح شود این مواد پس از یك سال در لیست دارویی متقاضیان قرار خواهد گرفت.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر