۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۰
کد خبر: ۳۰۳۲۵
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، گفت: حفظ امنیت غذایی جامعه در زمره مهمترین اقدامات حوزه پدافند غیرعامل است که بایستی از سوی سازمان های مسئول با جدیت پیگیری شود.
به گزارش پایداری ملی، محمد ابراهیم رضایی در کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی شهرستان خمین اظهار داشت: یکی از تهدید هایی که امروز از سوی دشمن متصور می باشد، اخلال در امنیت غذایی و سلامت جامعه ما است که کمیسیون امنیت ملی به این مهم توجه ویژه دارد.

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: در حال حاضر  صیانت از امنیت غذایی و تامین سلامت جامعه رویکرد اصلی در مقابله با تهدید های دشمنان نسبت به شیعیان است.

رضایی گفت: در گذشته اگرچه جنگ ها و درگیری های بسیاری وجود داشت اما در جامعه کنونی این جنگ ها تبدیل به جنگ نرم و خاموش و در عین حال جدی و واقعی شده که از جمله آنها برهم زدن امنیت غذایی و سلامت جامعه شیعی است، چرا که دشمنان آینده نسل شیعه را هدف قرار داده اند که باید نسبت به آن هوشیار بود.

این نماینده مردم در مجلس دهم، بیان کرد: پدافند غیر عامل به عنوان ساختار جدی امنیت غذایی و سلامت کشور را تامین می کند و همچنین صیانت از امنیت غذایی و مقابله با تهدیدهای آن مورد توجه سازمان استاندارد و وزارت بهداشت و درمان است.

رضایی با اشاره به اینکه حفظ سلامت و امنیت غذایی از موضوعات اصلی در سطح ملی است، خاطرنشان کرد: در گذشته سلامت و امنیت غذایی اثر بخشی محلی و منطقه ای داشت اما در حال حاضر به دغدغه ای جهانی تبدیل شده است.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی،  با اشاره به محصولات تراریخته اظهار کرد: بسیاری از جوامع  محصولاتی را که خود استفاده نمی کنند به کشورهای دیگر و از جمله کشور ما صادر می کنند که باعث بروز بسیاری از بیماری ها است و باید تصمیم های مهم در خصوص کاهش این تهدیدها گرفته شود.

فرماندار شهرستان خمین نیز در این کارگروه گفت: دانشگاه ها پتانسیل ارزشمندی در تببین سیاست های سلامت و امنیت غذایی هستند که باید از آنها بهره گرفته شود.

سید مهدی ساداتی اظهار کرد: ارتقای شاخص های بهداشت و درمان در شهرستان خمین نشان از توجه ویژه به این حوزه است و دستگاه های اجرایی در سایه تعامل و همکاری وظیفه خطیری برای تامین سلامت مردم  دارند که در این زمینه باید تلاش کنند.

وی تصریح کرد: ظرفیت ها و بسترهای لازم در خصوص توجیه و تبیین دیدگاه های سلامت در خمین فراهم است و ارتقای شاخص های بهداشتی قطعا جامعه سالم و با نشاط را به دنبال دارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر