۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۰
کد خبر: ۳۰۰۴۰
قائم‌مقام معاون فنی سازمان صداوسیما تأکید کرد؛
خرم آباد- قائم‌مقام معاون فنی سازمان صداوسیماضرورت تلاش برای کاهش قطعی و ایجاد وقفه در برنامه‌های صداوسیما تاکید کرد.
به گزارش پایداری ملی، محمد فهمی صبح شنبه در چهاردمین اجلاس سراسری فناوری رسانه ضمن تشکر و قدردانی از فراهم آوردن این اجلاس هدف عمده و اصلی این اجلاس را مرور کردن و همین طور چشم اندازی برای اجلاس سه ماه آینده عنوان کرد و اظهار داشت: توسعه رسانه به سوی دو رویداد بزرگ می رود و ما قصد داریم در این اجلاس با مشورت گرفتن از معاونین فنی استان ها، نظرات مهم این عزیزان را منتقل کنیم و گامی بزرگ در راه برگزاری این اجلاس برداریم.

وی ادامه داد: ابتدای آبان هر سال در هفته پدافند غیرعامل، مانوری داریم و هر ساله این مانور برگزار می شود.

قائم‌مقام معاون فنی سازمان صداوسیما هدف اصلی برگزاری این مانور را نشان دادن قابلیت و توانایی صداوسیما در حوزه زیربخش توسعه عنوان کرد و بیان داشت: امیدواریم در مانور امسال، با کمک مراکز استان‌ها اصل تمرکز زدایی را رعایت کنیم و تمام داشته هایمان را در یک نقطه متمرکز نکنیم که خدایی ناکرده با آسیب آن نقطه تمام داشته هایمان از دست برود.

فهمی اضافه کرد: در حوزه فنی و ماهواره‌ای مراکز استان ها قدم های جدیدی برداشته اند و از این طریق قدرت را از تهران خارج و در مراکز استان ها قرار داده اند.

وی موضوع مهم دیگر در اجلاس آذرماه را در بخش توسعه و رسانه دانست و اظهارداشت: اجلاس سراسری حوزه فنی سازمان صدا و سیما طبق برنامه‌ریزی در ۲۱ یا ۲۲ آذر ماه در تهران برگزار خواهد شد و اهمیت این اجلاس هم برای سازمان و هم در سطح ملی بسیار مهم است.

قائم‌مقام معاون فنی سازمان صداوسیما ادامه داد: در سالهای اخیر، اجلاس های تکنولوژی، بحث فناوری های نوین را دنبال کرده و با ابتکاری که معاونت این حوزه به عمل آورده، اجلاس سراسری فناوری تجمیع این رویدادها شد.

فهمی بیان داشت: حوزه فناوری سازمان باید بر حوزه های محتوایی هم تاثیر گذار باشد و در حوزه های مجازی و کاهش هزینه در بخش تولید هم پرچمدار باشد و مراکز استانها در این حوزه هم باید خود را به روز نگه دارند.

وی گفت: امیدواریم که این اجلاس کمک کند تا توانایی هایی که در سطح کشور و همچنین در سطح بین المللی وجود دارد، تحقق یابد و تحولی بزرگ در این حوزه اجرا کنیم و این ضرروت این حوزه است.

قائم‌مقام معاون فنی سازمان صداوسیما تصریح کرد: سازمان سعی دارد که تمام سیگنال های صدا، تصویر و رادیو در تهران را مانیتور کند و در صورت قطعی شدن همانند سه ماه قبل، اینها را ثبت و ضبط و به مراکز استان ها هم منتقل کند.

فهمی ادامه داد: برای سه ماه آتی هم این عملکرد آماده است تا بتوانند وضعیت و شرایط پایداری خود را بسنجند.

وی اشاره داشت: برای بالا بردن قابلیت های موجود در حوزه انتقال سیگنال، از سیستم های مخابرات سرویس می گیریم و تمام کارکنان این بخش ها باید به حساسیت این امر واقف باشند و تمام تلاش خود را در راستای کاهش قطعی و مشکل وقفه برنامه ها داشته باشند.

قائم‌مقام معاون فنی سازمان صداوسیما اظهارداشت: مشکلات قطعی و وقفه برنامه ها از پیش باید برنامه‌ریزی و اطلاع رسانی شوند و در این حوزه ها باید نیروهای شیفت ۲۴ ساعته وجود داشته باشد.

فهمی افزود: برای رفع قطعی باید از معاونت مربوطه مجوز داشت، و اگر قرار باشد این مشکلات در اسرع وقت حل نشوند، این امر باعث کندی کارها می شود.

وی دقت مراکز استانها در حوزه فناوری را مهم دانست و افزود: یقینا پایداری مراکز مدنظر ما است و از مدیران مراکز انتظار داریم که تمام تلاش خود را در این بخش به کار گیرند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر