۲۳ آبان ۱۳۹۱ - ۱۱:۱۳
کد خبر: ۳۰۰
منافع كشور بدون پدافند غیر عامل برای مقابله با خسارات ناشی از جنگ و بلایای طبیعی آسیب پذیر است.

به گزارش پايداري ملي، عضو شورای عالی اداری كشور در ستاد پدافند غیرعامل استان زنجان گفت: پدافند غیرعامل حلقه تكمیل كننده برنامه دفاعی كشور در تمامی حوزه ها محسوب می شود.

رئوفی نژاد افزود: تمامی اقدامات و آمادگی نیروهای مسلح بدون اجرای پدافند غیرعامل بی پشتوانه خواهد بود.

وی یادآورشد: پدافند غیر عامل تمامی تمهیدات و اقدامات و مجموعه برنامه ریزی هایی كه می تواند حجم آسیب پذیری را كاهش دهد در بر می گیرد.

استاندار زنجان اظهار كرد: پدافند غیرعامل در جهان كنونی كاربرد بسیار وسیع و گسترده ای دارد و امنیت جان و مال انسانها را افزایش می دهد .

رئوفی نژاد تاکید کرد: در صورتی كه در طول هشت سال دفاع مقدس پدافند غیرعامل پیش از وقوع جنگ پیش بینی شده بود میزان خسارت جانی و مالی به حداقل كاهش می یافت.

وی با اشاره به شرایط سیاسی پیش روی كشور و افزایش روزافزون تهدیدات دشمنان ادامه داد: پیش بینی برنامه های پدافند غیرعامل در تمامی شریانهای حیاطی كشور ضروری است.

نماینده عالی دولت در زنجان گفت: باید تمامی دستگاهها تمهیدات لازم را برای جانمایی مناسب شریانهای حیاطی كشور همچون نیروگاه برق و خطوط گاز و مقاوم سازی ساختمانهای مسكونی مدنظر قرار دهند و در صورت وقوع حمله ای اقدامات دفاعی لازم از آنها صورت گیرد.

وی تاكید كرد: باید پیش بینی های لازم صورت گیرد تا در هنگام وقوع حوادث طبیعی و یا انسانی بهترین عكس العمل ها به كار رفته باشد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر