۱۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۶
کد خبر: ۲۹۵۸۷
معاون مدیر کل امور مرزی و پدافند غیرعامل وزارت کشور:
معاون مدیر کل امور مرزی و پدافند غیرعامل وزارت کشور تصریح کرد: در ستاد کل نیروهای مسلح بحث امنیت مسیر خسروی یعنی منظریه تا بغداد تایید شده است و هیچ گونه نگرانی در این زمینه نداریم.
به گزارش پایداری ملی، شهریار حیدری اظهار داشت: طی تفاهم نامه صورت گرفته با دولت عراق امسال نیز مرز خسروی به عنوان یک مرز رسمی برای تردد زائرین عتبات عالیات در همایش بزرگ اربعین حسینی مشخص شد.
 
وی افزود: در همین راستا ستاد مرکزی اربعین برای کلیه مرزهای ترددی کشور برنامه ریزی هایی انجام داده است و استان های معین مشخص شده اند که هرکدام با چه برنامه ای در خدمات دهی به زائرین کربلای معلی حضور پیدا کنند.
 
معاون مدیر کل امور مرزی و پدافند غیرعامل وزارت کشور تصریح کرد: برای مرز خسروی 7 استان مشخص شده است به همراه چند دستگاه خدمات رسان دیگر که مجموعا 12 دستگاه باید خدماتشان در مرز خسروی و شهرستان قصرشیرین مستقر بکنند.
 
وی عنوان کرد: امتیاز و امکانات بسیار خوبی در خود شهرستان قصرشیرین نیز وجود دارد که در سایر مرزها بی نظیر است از جمله هتل ها و زائرسراهای شهرستان و آمادگی خود مردم در منطقه که امتیاز خوبی به این شهرستان مرزی داده است.
 
حیدری همچنین یادآور شد: تمام مردم استان کرمانشاه برای خدمات دهی به زائرین اربعین حسینی اعلام آمادگی کرده اند و شهرستان هایی که در مسیر هستند نسبت به نیازمندی ها کمک خواهند کرد.
 
معاون مدیر کل امور مرزی و پدافند غیرعامل وزارت کشور تصریح کرد: در ستاد کل نیروهای مسلح بحث امنیت مسیر خسروی یعنی منظریه تا بغداد تایید شده است و هیچ گونه مشکل خاصی در این زمینه نداریم.
 
وی افزود: در نشستی که با دولت عراق داشتیم به صورت کارشناسی در خصوص امنیت مرز خسروی صحبت شد و تفاهم نامه ای هم در این ارتباط امضا شده است و خداروشکر امنیت مسیر هم بسیار خوب پیش بینی شده است.
 
حیدری با بیان اینکه مرز خسروی هم به لحاظ امنیتی و هم به لحاظ امکانات و تجهیزات از آمادگی بسیار خوبی برخوردار است افزود: این مرز اکنون شرایط تردد پیش از اربعین حسینی را دارد و قرار است یک ماه قبل از ایام اربعین به روی زائران عتبات عالیات به صورت آزمایشی بازگشایی شود. 
 
 
وی عنوان کرد: پیش بینی ما این است که حداقل 350 هزار نفر و حداکثر تا یک میلیون زائر از این مرز تردد کنند و امید است با یاری خدا بتوانیم میزبان خوبی برای زائرین عتبات عالیات در مرز خسروی باشیم.
 
وی همچنین افزود: تا این لحظه بیش از 24 هزار نفر برای تردد به عتبات عالیات در ایام اربعین در سامانه سما ثبت نام کرده اند و پیش بینی میشود این میزان به سه میلیون زائر افزایش یابد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر