۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۶
کد خبر: ۲۹۵۸
صالحی:
به گزارش خبرگزاری فرانسه از برلین،صالحی در مصاحبه با نشریه 'اشپیگل' چاپ آلمان كه امروز یكشنبه منتشر شد، همچنین از آمادگی تهران برای حضور در یك كنفرانس بین المللی پیشنهادی درباره سوریه خبر داد.

صالحی با یادآوری حمله شیمیایی به ایران در دوران جنگ تحمیلی، تاكید كرد كه جمهوری اسلامی به كارگیری این نوع سلاح را محكوم می كند.
وی همچنین در پاسخ به سوالی درباره احتمال قطع حمایت ایران از 'بشار اسد' رئیس جمهوری سوریه در صورت اثبات به كار گیری سلاح شیمیایی توسط حكومت سوریه، گفت كه تهران قاطعانه با به كارگیری هرگونه سلاح كشتار جمعی مخالف است.
دمشق پنج شنبه گذشته آمادگی خود را برای استقبال فوری از كمیته تحقیق وابسته به سازمان ملل درباره استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه اعلام كرد.
به گزارش اشپیگل، صالحی همچنین در خصوص تلاش های دیپلماتیك برای حل بحران سوریه گفت كه ایران آماده شركت در كنفرانس بین المللی پیشنهادی امریكا و روسیه است.
وزیر خارجه ایران افزود: 'ما تاكنون دعوتنامه ای دریافت نكرده ایم، اما مطمئنا در آن شركت خواهیم كرد . ممكن است مذاكراتی را میان دولت سوریه و مخالفان آن آغاز كنیم.'
فرانس پرس افزود: همان طور كه صالحی در جریان دیدارش از اردن تاكید كرد، ایران تاكنون صرفا خواستار 'گفت و گوهای صلح آمیز میان حكومت سوریه و مخالفان آن برای تشكیل حكومت انتقالی' شده بود.
صالحی در مصاحبه با اشپیگل همچنین در خصوص مذاكرات بین المللی درباره برنامه هسته ای ایران، ابراز اطمینان كرد كه این مذاكرات به پیشرفت اصولی دست یابد.
وی ادامه داد كه به هر حال رییس جمهوری آتی ایران با پویایی و انگیزه تازه ای به موضوع هسته ای رسیدگی خواهد كرد.  
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر