۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۶
کد خبر: ۲۹۳۹
کنفرانس ملی مدیریت سیلاب ، 23 تا 24 اردیبهشت ماه با حضور مسوولان، محققان و متخصصان این بخش در مرکز آموزش های شهروندی شهرداری تهران برگزار می شود.

« نیما جهدی » رییس شورای راهبردی و برنامه ریزی کنفرانس ملی مدیریت سیلابدر گفتگو با خبرنگاران گفت: این کنفرانس با هدف هم اندیشی و انتقال تجارب خبرگان داخلی در زمینه سیلاب و تعامل موثر دانشگاهیان و مسوولان اجرایی کشور برگزار می شود.

وی افزود: « برنامه ریزی شهری و شهرسازی، قوانین- استانداردها» ، « آیین نامه ها و دستورالعمل ها در حوزه مدیریت سیلاب»، «مدیریت سیلاب های شهری در کلانشهرها- خسارات ناشی از سیلاب در بخش کشاورزی و دامپروری»، «اثر سیلاب بر سازه های خاص و تاسیسات و شبکه های حمل و نقل درون شهری و برون شهری » محورهای این کنفرانس است.

وی گفت: بخش وسیعی از جمعیت جهان، به طور مستقیم یا غیرمستقیم، از طریق منابع طبیعی حیاتی مانند روخانه ها امرارمعاش می کنند این در صورتی است که امروزه موضوعاتی همچون افزایش فشار جمعیت، تخریب مداوم توانایی های اکوسیستم ‎ها، تنوع آب و هوایی و تغییر اقلیم منجر به افزایش چشمگیر ریسک سیل در سراسر جهان شده که کشور ما هم از این قاعده دور نیست.

جهدی افزود: ازاین رو برگزاری کنفرانس ملی مدیریت سیلاب فرصت مناسبی برای تبادل نظر، اطلاعات و ارائه آخرین دستاوردهای علمی در این زمینه فراهم خواهد بود.

به گفته وی بعد از اعلام فراخوان 230 مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شد که بعد از داوری 130 مقاله برای ارائه در همایش پذیرفته شد که از این تعداد 30 مقاله به صورت شفاهی و 100 مقاله به صورت پوستر ارائه می شود.

جهدی گفت: همچنین برگزاری 8 کارگاه آموزشی با موضوعات « طرح جامع مدیریت آبهای سطح شهر تهران »، « درس های آموخته از سیل و خشکسالی ژاپن »، « ساختار سامانه های پیش بینی و هشدار سیل» ، « تدوین برنامه های عملیاتی استاندارد مدیریت بحران »، « نقش بیمه سیلاب در حوادث ناشی از آن » ، « تغییر اقلیم » و « نقش سدها در کاهش مخاطرات سیلاب و خشکسالی » از برنامه های جانبی این همایش است.

جهدی اظهارداشت: این همایش با مشارکت کارگروه های مدیریت بحران و دستگاههای اجرایی در حوزه مدیریت بحران برگزار می شود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر