۰۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۴
کد خبر: ۲۹۳۳۳
مدیرکل پدافند غیرعامل خوزستان:
جلسه کارگروه علمی فناوری شورای پدافند غیرعامل با حضور محمد حری مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری در محل سالن جلسات معاونت امنیتی و انتظامی استانداری با محوریت دریافت برنامه ها و سناریوهای پیشنهادی اعضاء کارگروه در راستای تهدیدات احتمالی و بحرانی برگزار شد.

محمد حری مدیرکل پدافند غیرعامل با اشاره به مطالعات انجام شده در طرح جامع پدافند غیرعامل بر لزوم بررسی دقیق تر زیرساخت های سایبری توسط کار گروه علمی فناوری شورای پدافند غیرعامل تاکید کرد. وی افزود با توجه به درهم تنیدگی حوزه های سایبری با سایر حوزه ها، بررسی دارایی های سایبری طی فرایند احصاء زیرساخت های سایر بخش ها به صورت عمده ای انجام شده است. حری در خصوص انجام فاز دوم مطالعات طرح جامع که تمرکز آن را بیشتر بر ارائه ی راهکار ها عنوان نمود، خواستار همکاری بیشتر و نزدیکتر اعضاء کارگروه با اداره کل پدافند غیرعامل شد. وی در ادامه بروز رسانی دارایی ها و آسیب پذیری های احصاء شده در طرح حاضر را در بازه زمانی یک ساله به دلیل نوع تهدیدات متصور در حوزه های سایبری که بصورت مستمر در حال تغییرمی باشد، مهم و ضروری دانست.    

علیرضا ملکی جهان مدیرکل سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: تعریف حوزه سایبری بسیار گسترده بوده و لازم است در فازهای بعدی طرح جامع پدافند غیرعامل علاوه بر زیر ساخت ها بخش های دیگر مانند نرم افزار، بانک اطلاعات و ... مد نظر قرار گیرد.  

جلسه کارگروه علمی فن آوری شورای پدافند غیرعامل استان، با اخذ نظرات نمایندگان پلیس فتا و مرکز افتا، ارائه ی سناریوی رزمایش سایبری و برنامه های اداره کل ارتباطات و فن آوری اطلاعات استان در حوزه های پدافند غیرعامل و سرانجام با تصویب مصوباتی در این حوزه به کار خود پایان داد.    

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر