۰۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۰
کد خبر: ۲۹۳۲۶
همایش رابطین پدافند غیر عامل ادارات کهگیویه و بویراحمد برگزار شد.
به گزارش پایداری ملی، جهانگیر انصاری ظهر یکشنبه در همایش رابطین پدافند غیر عامل دستگاه ها گفت: در هر موقعیتی که به پدافند غیر عامل توجه نشود، آسیب جدی به آن حوزه وارد می شود.

انصاری بیان داشت: توجه به حوزه های زیرساختی، امنیت موارد استراتژیک و ... در پدافند غیرعامل ضروری است.

انصاری بیان داشت: این سازی و حفاظت از منابع، هم افزایی و امکان جایگزینی منابع نیز در مبحث پدافند غیرعامل مورد توجه است.

انصاری بر آمادگی در راستای کنترل و پیشگیری از مشکلات در مواقع بروز مشکل تاکید کرد و عنوان داشت: خدمات رسانی اولیه در صورت بروز مشکل یکی از موارد مهم است.

جانشین فرماندهی سپاه فتح استان بر اهمیت حوزه حفاظت اطلاعات، سیستم های ارتباطی و جلوگیری از دسترسی غیر مجاز تاکید کرد و افزود: جنگ نرم از جمله موارد قابل تامل و توجه ویژه در راستای تحقق مطلوب پدافند غیر عامل است.

در ادامه این همایش عبدالرضا ظهرابی کارشناس پلیس فتا گفت: هزینه جنگ سایبری پایین تر از جنگ فیزیکی است و سوق کشورها به این سمت روز به روز بیشتر می شود.

ظهرابی بیان کرد: پدافند سایبری عمر جوانی دارد و همچنین از اهمیت بالایی برخوردار است.

کارشناس پلیس فتا دخل و تصرف غیر مجاز اطلاعات، سرقت اطلاعات مهم و سوء استفاده از اطلاعات را از مهمترین جرایم سایبری عنوان کرد.

وی افزود: تامین امنیت و جلوگیری از دسترسی غیر مجاز به اطلاعات، ایمن سازی و پیشگیری از حملات سایبری در این حوزه مورد تاکید است.

ظهرابی تصریح کرد: حملات سایبری به دو روش خاموش و فعال انجام می شود که در نوع خاموش آن فعالیت ها ظاهری نیست و بعد از مدتی تغییراتی در سیستم، لو رفتن اطلاعات و ... دیده می شود و در نوع فعال نفوذ به سیستم های رایانه ای از طریق مواردی مانند انتی ویروس ها اقدام به فعالیت های مخرب می کند.

وی همچنین بر فعالیت بهتر در راستای ایمن سازی و جلوگیری از آسیب های سایبری در حوزه اطلاعات دستگاه ها تاکید کرد و گفت: دستگاه ها موارد مشکوک را به پلیس فتا ارائه کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر