۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۰۸:۱۱
کد خبر: ۲۹۲۹
رسانه های روسیه در گزارش های خود با اشاره به رونمایی از پهپاد (پرندهٔ هدایت پذیر از دور) جدید ایرانی ˈحماسهˈ اعلام کردند: جمهوری اسلامی ایران پهپاد جدیدی با قابلیت رادار گریزی ساخت.

خبرگزاری ˈروس بالتˈ در گزارش خود در این باره نوشت: متخصصان صنایع دفاعی ایران پهپاد جدیدی را ساخته اند که از توانایی بالایی برخوردار است و ایستگاههای ردیابی هوایی آن را نمی توانند ردیابی و شناسایی کنند.

در گزارش آمده است: پهپاد جدید ˈحماسهˈ نام گرفته است و می تواند در ارتفاعات بالا پرواز کرده و اهداف دشمن را هدف قرار دهد.

در گزارش ˈروس بالتˈ یاداوری شده است: ایران در ماه آوریل به مناسبت روز ارتش ،نمونه های جدید تسلیحات و ادوات نظامی همچون هواپیماها و بالگردهای نظامی، توپخانه، موشک های زمین به زمین و هوا به سطح و نیز سیستم های پدافند هوایی و تانک ها و نفربرهای زرهی را در معرض نمایش گذاشت.

در گزارش گفته شد: ایران پهپاد جدیدی را به نام ˈسریرˈ رونمایی کرد که دورپرواز و رادار گریز می باشد و می تواند ماموریت های تجسسی و تهاجمی انجام دهد.

ریانووستی خبرگزاری دیگر روسی نیز به عنوان خبر مهم خود اعلام کرد کارشناسان نظامی ایران پهپاد جدیدی را ساخته اند که رادارگریز می باشد و روز جمعه رونمایی شد.

در این گزارش با استناد به اظهارات مقام های دفاعی کشورمان گفته شد: پهپاد جدید ˈحماسهˈ قادر به پرواز در ارتفاعات بالا می باشد و از دقت بسیار بالایی در نابودی اهداف زمینی برخوردار است.

خبرگزاری روسی یاداوری کرد: ایران در ماه فوریه نیز جنگنده جدید خود به نام ˈقاهر-313ˈ را رونمایی کرد که به گفته مقامهای این کشور رادارگریز می باشد و از توانایی فرود در باندهای فرودگاه کوتاه برخوردار است.

ریانووستی نوشت: مقامهای ایرانی تاکید دارند که این سلاح جدید بومی می باشد و در صنایع دفاعی این کشور ساخته شده است.

تارنمای روسی ˈلنتا روˈ هم در مطلبی نوشت: ایران جدیدترین سلاح خود را که پهپادی با قابلیت رادارگریزی می باشد، به نمایش گذاشت.

در گزارش آمده است: پهپاد جدید ایرانی حاصل تلاش متخصصان صنایع دفاعی این کشور می باشد که دورپرواز و بالاپرواز است و ایستگاههای ردیابی قادر به ردگیری و شناسایی این پرنده آهنین نخواهند بود.

در گزارش ˈلنتاروˈ یادآوری شد: ایران روز 18 ماه آوریل گذشته سه نوع جدید پهپاد خود را رونمایی کرد که قادر به نابودی اهداف پرنده دشمن می باشند.

به گزارش تارنمای روسی، ایران تاکنون دهها دستگاه پهپاد ساخته است و در حال حاضر نیروهای مسلح این کشور از پهپادهای بومی برای ماموریت های مختلف استفاده می کنند.

تارنمای روسی ˈرگنومˈ هم در گزارشی به ساخت و رونمایی پهپاد حماسه اشاره کرد و نوشت: ایران جدیدترین نوع پهپاد خود را که از قابلیت های زیادی برخوردار است، به نمایش گذاشت.

در این گزارش آمده است: پهپاد جدید می تواند برای اهداف تجسسی و ضربتی بکار گرفته شود.

در گزارش با اشاره به شرکت وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران در مراسم رونمایی از پهپاد حماسه به نقل از وی گفته شد: پهپاد جدید قادر به پرتاب موشک های هوا به زمین می باشد.

به نوشته تارنمای ˈرگنومˈ، پهپاد جدید ایرانی از فناوریهای بسیار پیشرفته ˈاستلسˈ برخوردار است و آن را رادارگریز کرده است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر
نظرات بینندگان
مهسا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۳۵ - ۰۸ مهر ۱۳۹۳
1
0
ممنون از مطلب
پاسخ