۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۸
کد خبر: ۲۹۲۰۸
موافقان طرح عضویت رئیس سازمان پدافند غیرعامل در برخی از شوراهای عالی مطرح کردند:
نمایندگان موافق عضویت رئیس سازمان پدافند غیرعامل در برخی از شوراهای عالی تاکید دارند که این عضویت به نفع کشور است.
به گزارش پایداری ملی، علیرضا سلیمی در نشست علنی امروز (سه شنبه 31 مرداد) مجلس شورای اسلامی در موافقت با کلیات طرح عضویت رئیس سازمان پدافند غیرعامل در برخی از شوراهای عالی عنوان کرد: سازمان پدافند غیرعامل ماموریت های ملی و اهداف تعریف شده در سطوح ملی دارد، بنابراین مجموعه ای فراسازمانی است و محدود به یک بخش نمی شود.

نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مصوبه مجلس شورای اسلامی در سال 93 درخصوص سازمان پدافند غیرعامل گفت: این سازمان اهداف بازدارندگی، کاهش آسیب پذیری کشور و مدیریت بحران دارد، به این جهت باید تمهیدات لازم در مورد تهدیدات کشور در نظر گرفته شود.

وی با تاکید بر اینکه ماموریت های سازمان پدافند غیرعامل گسترده و فرابخشی است، اظهار داشت: براساس قانون سازمان پدافند غیرعامل همتراز با وزارتخانه ها در نظر گرفته شده، بنابراین باید نگاهی ویژه به این سازمان داشته باشیم. بدیهی است که برای انجام اختیارات سازمان پدافند غیرعامل باید زمینه هایی برای تصمیم گیری درست فراهم شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تاکید کرد: بنابراین عضویت رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در شوراهای عالی شرایط را برای فعال شدن این سازمان فراهم می کند.

در ادامه کاظم دلخوش اباتری نیز در موافقت با کلیات طرح عضویت رئیس سازمان پدافند غیرعامل در برخی از شوراهای عالی گفت: این سازمان نهادی حاکمیتی، لشگری و کشوری است که برای کاهش آسیب پذیری و پیگیری فعالیت های ضروری در جهت کاهش بحران و بالا بردن سطح پایداری ملی تشکیل شده است.

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در فرمایشات مقام معظم رهبری تاکید بر فعال شدن سازمان پدافند غیرعامل محسوس است، به همین جهت در بودجه سال جاری و برنامه ششم توسعه و احکام دائمی به موضوع پدافند غیرعامل توجه کرده ایم.

وی اظهار داشت: در اساسنامه سازمان پدافند غیرعامل به عضویت رئیس این سازمان در برخی شوراها اشاره شده است که به تقویت این سازمان در زمینه های مختلف از جمله بهداشت و درمان و آموزش پزشکی کمک می کند.

همچنین حسن کامران در موافقت با کلیات طرح عضویت رئیس سازمان پدافند غیرعامل در برخی از شوراهای عالی تاکید کرد: مخالف این طرح تاکید دارد که حضور وزرا در شوراهای مختلف خروجی ندارد که اکنون بخواهیم رئیس این سازمان را عضو شوراهای عالی کنیم، اما موضوع این است که علت وجودی هر کاری باید بررسی شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس با بیان اینکه علت وجودی سازمان پدافند غیرعامل در همه کشورها مشخص است، گفت: این سازمان برای مصون سازی شکل گرفته است و باید با حضور سازمان پدافند غیرعامل درشوراها تصمیمات درستی برای جلوگیری از بحران در کشور اتخاذ شود.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: حضور رئیس سازمان پدافند غیرعامل در شوراهای عالی به نفع کشور خواهد بود و با رهنمودهای این سازمان می توانیم در مسیر مصونیت کشور حرکت کنیم.

سردار رضا طلایی نیک معاون پارلمانی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ضمن اعلام موافقت با طرح مذکور گفت: در اصلاح اساسنامه سازمان عضویت رئیس سازمان پدافند غیرعامل دیده شده بود اما تصمیم گرفتیم تا این موضوع به صورت قانونی از سوی مجلس اعلام شود./
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر