۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۹
کد خبر: ۲۸۹۱۲
مسئول پليس فتا گلستان خبر داد:
مسئول پليس فتا فرماندهي انتظامي استان گلستان گفت: امروزه با توجه به افزايش ضريب نفوذ اينترنت، بهترين راه‌ براي ورود به حريم خصوصي و به دام انداختن کاربران، فضاي مجازي و شبكه هاي اجتماعي مي‌باشد.
به گزارش پایداری ملی، سروان وحيد صاحبكاران در همايش آسيب شناسي فضاي مجازي كه در محل گروه مهندسي رزمي پدافند غيرعامل45 جوادالائمه (ع) در جمع مديران  و بازنشستگان اين مجموعه برگزار شد، اظهار کرد: امروزه با گسترش شبکه‌هاي اجتماعي در بين کاربران، بهترين راه‌ براي ورود به حريم خصوصي و به دام انداختن آنها  همين شبکه‌هاي اجتماعي مي‌باشد زيرا كلاهبرداران با دسترسي به اطلاعات حساب کاربران در شبکه‌هاي اجتماعي به‌ راحتي  به  خصوصي‌ترين اطلاعات افراد  دست پيدا مي كنند.

مسئول پليس فتا فرماندهي انتظامي استان گلستان خاطرنشان‌كرد: پليس فتا با رصد شبانه روزي فضاي مجازي تلاش مي‌نمايد تا فضايي امن را براي کاربران به وجود آورد اما شهروندان مي‌بايست بدانند كه امنيت تنها توسط پليس ايجاد نمي‌شود و شهروندان نيز وظايفي درخصوص رعايت ملاحظات امنيتي سيستم‌هاي  رايانه‌اي و مخابراتي و آگاهي از قوانين و مقررات جرايم  رايانه‌اي  به عهده دارند.

وي افزود: عدم آگاهي كاربران،سهل انگاري و اعتماد بي‌جا به مخاطبين مهمترين عواملي هستند كه امنيت كاربران را به خطر مي‌اندازند و زمينه ساز جرايم در اين فضا هستند.

این مقام انتظامی تاكيد كرد: شهروندان و كاربران  قبل از ارسال هر محتوايي با دقت مقصد دريافت كننده و نوع محتوا را بررسي نمايند. همچنين كاربران بر روي هرلينكي جهت دريافت محتوا كليك نكنند زيرا ممكن است انواع برنامه هاي مخرب وارد سيستم آنها شود.

سروان صاحبكاران در اين كارگاه با اشاره به افزايش جرايم  هتك حيثيت در سال گذشته و 4 ماهه نخست سال جاري، علل و عوامل اين موضوع را تشريح نموده  و راهكارهايي ارائه نمود.

اين مقام انتظامي در پايان با اشاره به آدرس سايت و ايميل پليس فتا آن را دريچه ارتباطي با شهروندان خواند و افزود: پليس فتا از هموطنان درخواست مي‌کند در صورت مواجهه با موارد مشکوک آن را از طريق سايت پليس فتا به آدرس Cyberpolice.ir بخش ثبت گزارش مردمي گزارش نمايند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر