۰۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۳
کد خبر: ۲۸۶۸۲
مرکزی؛
در سومین جلسه کارگروه انرژی و آب شورای پدافند غیرعامل که با حضور اعضای کارگروه و مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان در شرکت گاز برگزار شد حضور به هم رساند و با تاکید بر نقش حیاتی نانوایی ها در شرایط اضطراری، پیرامون افزایش سطح تاب آوری خدمات نانوایی های سطح شهر به مردم در شرایط اضطراری و پیگیری مصوبات جلسات قبل سخنانی را ایراد کرد.
به گزارش خبرنگار پایداری ملی، مجید عسگری مدیرکل پدافند غیرعامل استان مرکزی در سومین جلسه کارگروه انرژی و آب شورای پدافند غیرعامل که با حضور اعضای کارگروه و مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان در شرکت گاز برگزار گردید حضور به هم رساند و با تاکید بر نقش حیاتی نانوایی ها در شرایط اضطراری، پیرامون افزایش سطح تاب آوری خدمات نانوایی های سطح شهر به مردم در شرایط اضطراری و پیگیری مصوبات جلسات قبل سخنانی را ایراد کرد.

در ابتدای این جلسه با مطرح شدن دستورالعمل های پدافند غیرعامل مرتبط با شرکت گاز، مشخص گردید با توجه به عملکرد شرکت گاز مبنی بر شبکه گذاری، تکمیل مجموع انشعابات شهری و روستایی و گاز رسانی سی روستای استان که در حال انجام است، اهمیت پدافند غیرعامل مد نظر قرار گرفته و آسیب پذیری تجهیزات در برابر خرابکاری ها و حوادث، بررسی و رعایت استانداردهای فنی و ایمنی مورد توجه قرار گرفته است. همچنین در مورد نقش گازرسانی به خبازی های استان در زمان بحران نکاتی مطرح شد.

بررسي وضعيت سوخت جايگزين نانوايي ها روي ميز كارگروه انرژي و آب شوراي پدافند غيرعامل برگزاري سومين جلسه ي كارگروه انرژي و آب شوراي پدافند غيرعامل استان مركزي

در ادامه ی این جلسه شبیهی مدیرعامل برق باختر با اشاره به لزوم همکاری و تعامل مدیران و مسئولان در حوزه ی ایمن سازی دستگاه ها و رعایت اصول پدافند غیرعامل عنوان داشت که باید بتوانیم در شرایط خاص کنار هم باشیم تا از پتانسیل موجود به نفع سازمان استفاده کرد و من خواستار ورود جدی دستگاه ها به مباحث هستم و اگر نیاز باشد باید آموزش های مناسب در خصوص پدافند غیرعامل انجام پذیرد.

وی با تاکید بر برطرف کردن نیازهای آموزشی بیان کرد که دستگاه ها استانداردهای خود را نباید فراموش کنند و با عدم انجام وظایف نباید ناخواسته هیزم به کوره ی دشمن ریخت. همچنین شبیهی ادامه داد که در حوزه ی نانوایی ها موضوع دو سوخته و سه سوخته بودنشان مطرح شده است و در حال پیگیری است و ما باید بتوانیم در شرایط بحران نان به دست مردم برسانیم. وی با مطرح کردن مبحث سطح بندی مراکز عنوان داشتت که برخی دستگاه ها نقاط آسیب پذیر را معرفی نکرده اند که باید به سرعت رسیدگی لازم را انجام دهند.

در ادامه به نقش شرکت غله به عنوان تامین کننده ی گندم و مراحل تبدیل آن به نان و توزیع آن پرداخته شد و همچنین با توجه به اینکه یکی از وظایف اداره ی غله تامین و ذخیره ی اقلام اساسی از قبیل برنج، روغن و شکر در شرایط بحران است این شرکت از منظر پدافند غیرعامل حائز اهمیت دانسته شد و به گزارش مدیرکل غله در حوزه ی ذخیره سازی اقدامات مناسبی انجام پذیرفته که باتوجه به شرایط خاص، محل های نگهداری گندم مکانیزه و استانداردسازی شده است و امروز از دید پدافند غیرعامل هم اقدامات مناسبی در دست اقدام است و با توجه به 1600 واحد خبازی فعال در استان لزوم تجهیز برخی از آن ها جهت بره برداری در شرایط بحران مورد تاکید قرار گرفت.

مجید عسگری مدیرکل پدافند غیرعامل در ادامه ی جلسه کارگروه انرژی و آب با اشاره به نقش پدافند غیرعامل در تامین امنیت و سلامت مردم و تاکید بر اینکه تهیه ی  قوت مردم در تمام شرایط بسیار مهم است بحثِ نظارت بر نانوایی ها را مطرح نمود و با انتقاد از عدم وجود اقدامات عملی در گذشته عنوان داشت که امروز باید با تدبیر مناسب و تجهیز خبازی ها بتوانیم در شرایط بحران قوت غالب خانواده ها را تامین کنیم. وی افزود همه ی دستگاه ها باید در این موضوع حمایت لازم را انجام دهند تا اتفاقاتی از قبیل از کار افتادن نانوایی ها در شرایط بحران رخ ندهد که می توان اقداماتی نظیر ذخیره سازی مناسب، تجهیز خبازی ها به ژنراتور و یا کپسول های گاز را مد نظر قرار داد.

در پایان عسگری با تاکید بر بالا بردن سطح امنیت دستگاه ها و جامعه در برابر تهدیدات به نقش جدی آموزش در این حوزه اشاره کرد و عنوان داشت با توجه به تصمیمات اتخاذ شده و هماهنگی های صورت پذیرفته موضوع آموزش با صدور گواهینامه مد نظر قرار گیرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر