۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۵
کد خبر: ۲۸۴۹
خبرگزاری رویترز طی مقاله‌ای با اذعان به پیشرفت چشمگیر برنامه هسته‌ای کشورمان تصریح کرد صهیونیست‌ها از پیشرفت برنامه هسته‌ای ایران فقط می‌توانند عصبانی باشند.
در مقاله‌ای به قلم رویترز، «کریسپین بالمر» و «دان ویلیامز» با اذعان به «بی‌اعتباری» تهدید رژیم صهیونیستی علیه کشورمان افزود: «تهدیدات اسرائیل علیه جمهوری اسلامی ایران و خط قرمز تعیین شده از سوی آن رژیم علیه برنامه هسته‌ای ایران اعتبار خود را از دست داده‌اند.

اسرائیل قادر به تجاوز یکجانبه علیه تاسیسات هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران نیست.

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی سال گذشته در جریان سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد برای برنامه هسته‌ای ایران «خط قرمز» تعیین کرد. وی در این سخنرانی ادعا کرد که کشورهای غربی می بایستی مانع غنی‌سازی اورانیوم توسط ایران شوند و در این باره تصویری را نشان همگان داد که بر روی آن خط قرمزی کشیده شده بود.»

نویسندگان مقاله با اذعان به ناتوانی اسرائیل در تجاوز نظامی احتمالی علیه کشورمان اضافه کردند: «یکی از جاسوسان پیشین اسرائیل اعتراف کرده که جمهوری اسلامی ایران ماهرانه با چالش‌های پیش‌رو مقابله می‌کند. از جمله دیگر تحلیلگران نیز معتقدند که رژیم صهیونیستی بدون تصمیم دولت آمریکا و چراغ سبز آنان قادر به انجام هیچ اقدامی علیه ایران نخواهد بود. در این باره همچنین «گیورا ایثلاند» از مشاوران پیشین دستگاه امنیت ملی رژیم صهیونیستی نیز بر این باور است که «اکنون زمان مناسبی برای اقدام نظامی علیه ایران نیست و در واقع چنین توانی در این رژیم وجود ندارد.»

نویسندگان مقاله در ادامه با اذعان به اختلاف نظر موجود میان مقامات آمریکایی و مقامات صهیونیستی در مورد برنامه هسته‌ای کشورمان و احتمال حمله نظامی افزودند: اسرائیل دائما ادعا می‌کند که تنها راه جلوگیری از پیشرفت برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران اقدام نظامی علیه تاسیسات هسته‌ای آن کشور است. مقامات صهیونیستی بطور مداوم از برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران سخن می‌گویند و این موضوع را به صدر مسائل مورد بحث بین‌المللی تبدیل کرده‌اند. با این حال بسیاری از مقامات دیگر آن رژیم در مورد ماهرانه بودن یا نبودن خط قرمز تعیین شده از سوی نتانیاهو برای برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران تردید دارند.»

رویترز خاطرنشان کرد که مقامات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی نیز معترف به حقارت رژیم صهیونیستی در مقابل جمهوری اسلامی ایران هستند و در این باره می‌افزایند: «آموس یادلین» رئیس پیشین اطلاعات نظامی اسرائیل نیز اخیرا در جریان سخنرانی در یکی از اندیشکده‌های «تل‌آویو» اذعان نمود که رژیم صهیونیستی در مقابله با برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران دچار انفعال شده است. وی به پیشرفت‌های هسته‌ای ایران اذعان کرد و مدعی شد که «جمهوری اسلامی ایران از خط قرمز تعیین شده توسط نتانیاهو عبور کرده است. با این حال دفتر نتانیاهو در مورد این ادعای مقام نظامی ارتش رژیم صهیونیستی واکنشی نشان نداد. رژیم صهیونیستی در حالی چنین ادعاهایی را در مورد برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران مطرح می‌کند که ایران همواره بر «صلح‌آمیز» بودن ماهیت برنامه هسته‌ای‌اش تاکید کرده و اظهار داشته که این برنامه برای تامین مصارف مورد استفاده در حوزه انرژی پیگیری می‌شود. اخیرا نیز چندین مقام نظامی رژیم صهیونیستی آشکارا به نتانیاهو در مورد حمله نظامی علیه تاسیسات هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران هشدار داده‌اند و وی را از این اقدام برحذر داشته‌اند.

«باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا نیز در سفر اخیر خود به سرزمین‌های اشغالی در مذاکره با مقامات رژیم صهیونیستی به آنان در مورد حمله احتمالی نظامی علیه تاسیسات هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران هشدار داد. تمام این موارد در کنار یکدیگر باعث شده‌اند تا احتمال استفاده رژیم صهیونیستی از قوه قهریه علیه ایران کاهش یابد و تردیدهای مقامات آن رژیم در این باره افزایش یابد.»

به گزارش خبرنگاران، نویسندگان مقاله در ادامه به اذعان «ایهود باراک» وزیر جنگ پیشین رژیم صهیونیستی در مورد کشورمان اشاره می‌کنند و می‌افزایند «ایهود باراک» در نوامبر سال ۲۰۱۱ میلادی اذعان کرد که دیگر نمی‌توان جلوی پیشرفت هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران را گرفت.»

نویسندگان مقاله مذکور با اذعان به «عصبانیت» مقامات رژیم صهیونیستی از پیشرفت‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران می‌افزایند «علیرغم آنکه واشنگتن در مورد برنامه هسته‌ای ایران به اسرائیل اطمینان خاطر داده است اما صهیونیست‌ها از پیشرفت برنامه هسته‌ای ایران عصبانی هستند.»

 

 

 کیهان


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر