۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۱
کد خبر: ۲۸۴۰۷
آقابابائی مدیرکل امور مرزی و پدافند غیرعامل وزارت کشور گزارش هشتمین جلسه ستاد مرکزی اربعین حسینی را که پیش از ظهر امروز برگزار شد ارائه کرد.
به گزارش پایداری ملی، مجید آقابابائی دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی، گزارشی از هشتمین جلسه ستاد که برگزار شد ارائه کرد.

آقابابائی با اشاره به حضور اعضاء و نمایندگان کمیته های یازده گانه ستاد مرکزی در این جلسه که همزمان با روز اربعین حسینی در ایران در محل وزارت کشور برگزار شد بررسی همه جانبه آخرین شرایط زائرین ایران در داخل عراق و همچنین مرزهای مجاز زمینی را مهمترین دستور کار این جلسه برشمرد.

دبیر ستاد مرکزی اربعین بررسی دقیق شرایط مرز مهران و همچنین وضعیت شهر مهران و مسیرهای مواصلاتی منتهی به این شهر را از دیگر موضوعات مورد بررسی در جلسه هشتم ستاد مرکزی اربعین برشمرد.

آقابابائی با اشاره به همزمانی بارش باران رحمت الهی، موج بازگشت زائرین از طریق مرز مهران و همچنین روند کند تخلیه شب گذشته افرادی که بدون گذرنامه و ویزا به مرز مهران مراجعه کرده بودند و پدید آمدن ترافیک شدید در شهر مهران و مسیرهای ورودی و خروجی مهران، از اتخاذ تمهیدات لازم و ابلاغ دستورات به مبادی ذیربط برای مدیریت شرایط ترافیکی مهران و بهبود این شرایط خبر داد و از زائرین عزیز و مردم شریف شهر مهران درخواست کرد با صبر و حوصله و رعایت مقررات قانونی و حداکثر همکاری با مامورین پلیس به عادی سازی شرایط ترافیک در شهر مهران کمک کنند و از زائرانی که در حال برنامه ریزی برای بازگشت به کشور هستند درخواست کرد که مرزهای چذابه و شلمچه را انتخاب نمایند.

مدیرکل امور مرزی و پدافند غیرعامل وزارت کشور همچنین بررسی وضعیت اسکان و تغذیه زائرین اربعین حسینی در صورت بروز کندی و احیاناً شرایط وقفه در خروج از شهر مهران را از دیگر موضوعات مورد بررسی اعضاء ستاد در جلسه هشتم بر شمرد و از اتخاذ تصمیمات لازم در این خصوص خبر داد.

مجید آقابابایی دبیر ستاد مرکزی اربعین با یادآوری شرایط آب و هوایی واقع در روزهای جاری و تغییرات سریع دما که موجب افزایش مراجعه زائرین به اکیپ های درمانی شده است از بررسی شرایط بهداشتی و درمانی زائرین در هشتمین جلسه ستاد و گزارش کمیته بهداشت و درمان ستاد و جمعیت هلال احمر در این خصوص خبر داد و اهتمام اعضای ستاد در جلسه هشتم بر استمرار شرایط ارائه خدمات بهداشتی درمانی وتسریع در روند ارائه این خدمات را پررنگ و قابل توجه بر شمرد.

مدیرکل امور مرزی وزارت کشور از ارزیابی شرایط تامین شرایط وسایل نقلیه عمومی برای انتقال زائرین از شهر مهران به مناطق مختلف کشور در جلسه هشتم ستاد مرکزی اربعین خبر داد و تدابیر متخذه ستاد و کمیته حمل و نقل ستاد با محوریت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای را در این خصوص امیدوار کننده و تا حد قابل قبولی اطمینان آور برشمرد.

آقابابایی در پایان بر نظارت مستمر دبیرخانه ستاد بر اجرای تصمیمات و تدابیر متخذ ستاد تاکید کرد.

گفتنی است در هشتمین جلسه ستاد مرکزی که به ریاست ذوالفقاری معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور برگزار شد، علاوه بر مسؤولین و نمایندگان کمیته های یازده گانه ستاد مرکزی اربعین، ناصریان، معاون مدیریت و توسعه منابع و هاشمی استاندار تهران حضور داشتند.
   
کلیه حقوق این پایگاه اینترنتی متعلق به وزارت کشوراست و استفاده ازاخباروسایرمطالب فقط باذکرمنبع"پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور" مجاز خواهد بود

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر