۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۵
کد خبر: ۲۸۳۹۱
مدیرکل ارتباطات استان سمنان:
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان با بیان اینکه مراکز آپا در تمام استان‌ها برای مقابله با تهدیدهای سایبری ایجاد شده است، گفت: در حملات سایبری اخیر از بخش‌های دولتی و خصوصی استان سمنان، هیچ‌گونه گزارشی دریافت نشد
به گزارش خبرنگار پایداری ملی،مسعود میررضایی در جلسه‌ شورای پدافند غیرعامل استان سمنان که با حضور معاون سیاسی، امنیتی و فرهنگی استاندار سمنان، مدیرکل پدافند غیرعامل استان سمنان و جمعی دیگر از مسؤولان در استانداری سمنان برگزار شد، با بیان اینکه مراکز آپا در تمام استان‌های کشور به‌منظور بررسی و مبارزه با تهدیدهای سایبری ایجاد شده و در حال فعالیت است، اظهار کرد: این مراکز به‌منظور آگاهی‌رسانی، پشتیبانی و امداد برای آسیب‌پذیری‌ها و حوادث امنیتی سایبری در دانشگاه‌های معتبر هر استان در حال فعالیت هستند.

مراکز آپا در تمام استان‌ها ایجاد شد/ گزارشی از بخش‌های دولتی و خصوصی سمنان در حملات سایبری اخیر دریافت نشد

وی ادامه داد: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات متولی ایجاد امنیت در سراسر کشور است و مرکز مدیریت امداد و هماهنگی عملیات رخدادهای رایانه‌ای توسط این وزارتخانه ایجاد شده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان تصریح کرد: مقابله و مبارزه با تهدیدهای سایبری در کشور کار بسیار دشوار و زمان‌بری است که این موضوع باعث شده تا مراکز آپا در کشور ایجاد شود.

میررضایی با اشاره به اینکه استان سمنان در این زمینه اقدامات لازم را انجام داده است، بیان کرد: مرکز آپا در دانشگاه سمنان کار خود را به خوبی آغاز کرده و در خصوص حملات سایبری برنامه‌ریزی‌های تخصصی خوبی انجام داده است.

وی همچنین با بیان اینکه در حملات سایبری اخیر از بخش‌های دولتی و خصوصی استان سمنان هیچ‌گونه گزارشی دریافت نشده است، گفت: این موضوع نکته بسیار مثبتی برای این استان به حساب می‌آید که ثمره تلاش مسؤولان و مرکز آپا در استان سمنان است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان اظهار کرد: مرکز آپای سمنان با اطلاع‌رسانی دقیق و به‌موقع اقدامات لازم در این زمینه را به خوبی انجام داده است.

میررضایی ادامه داد: آموزش‌های لازم در خصوص حملات سایبری در بخش‌های دولتی و خصوصی توسط مرکز آپای استان سمنان ارائه شده است.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم تا با فعالیت تخصصی مراکز آپا در کشور به‌خصوص استان سمنان شاهد دفع حملات سایبری توسط دشمنان باشیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر