۱۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۲
کد خبر: ۲۸۲۷۴
معاون گمرک: قرارداد خرید یک دستگاه جدید ایکس ری در پایان فروردین منعقد شد و تا پایان مرداد این دستگاه در بندر عباس تخلیه می شود و به بهره برداری می رسد.
به گزارش پایداری ملی، علی رحیمیان  گفت: یک دستگاه ایکس ری که پیش تر خریداری شده در گمرک بندرعباس موجود است اما پاسخگوی تعداد بالای کانتینرهای خروجی از این بندر نیست.
 
معاون توسعه مدیریت و منابع گمرک گفت: روزانه هزار و 700 تا 2 هزار کانتینر از گمرک بندر عباس ترخیص می شود.
 
رحیمیان افزود: تا پایان مرداد یک دستگاه ایکس ری دیگر در گمرک دوغارن نصب و راه اندازی می شود.
 
معاون توسعه مدیریت و منابع گمرک ایران گفت: دستگاه های خریداری شده از دقت بسیار بالایی برخوردار هستند و از امکانات بیشتری در مقایسه با ایکس ری های قدیمی برخوردارند.
 
وی با اشاره به فعالیت 12 گمرک در کشور افزود: تا ابتدای سال 92 تنها 5 دستگاه ایکس ری در این گمرکات فعال بود که این تعداد تا پایان سال 95 به 12 دستگاه رسید.
 
رحیمیان گفت: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته گمرکات کشور نیازمند 19 دستگاه ایکس ری دیگر است که این تعداد امسال به مجموعه دستگاه های ایکس ری موجود در گمرکات سراسر کشور اضافه می شود.
دانلود 

معاون توسعه مدیریت و منابع گمرک ایران با بیان اینکه تنها دو دستگاه ایکس ری از خارج کشور خریداری شده است، افزود: در سال 95 قرارداد خرید 5 دستگاه ایکس ری با وزارت دفاع بسته شد که این دستگاه ها تا پایان دی امسال به گمرک تحویل داده می شوند.
 
میلاد توصیفیان تولید کننده داخلی ایکس ری هم در ارتباط تلفنی با این بخش خبری گفت: با وجود مصوبات و اعتبارات در نظر گرفته شده مجلس برای استفاده از تجهیزات داخلی و خرید ایکس ری های تولید داخل از طرف گمرک ایران اراده ای در گمرک برای این کار وجود ندارد.
 
وی افزود: شرایط مناقصه گمرک به گونه ای است که هیچ تولید کننده داخلی امکان پیروزی در این مناقصات را ندارد.
 
توصیفیان گفت: تولید کنندگان داخلی آمادگی ساخت دستگاه ایکس ری با استانداردهای بالاتر از دستگاه های مشابه خارجی را دارند.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر