۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۲
کد خبر: ۲۸۲۵۲
نقوی خبر داد
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس از برگزاری جلساتی با حضور مسئولان دولتی، امنیتی و نظامی در آینده‌ای نزدیک برای بررسی طرح مقابله با اقدامات آمریکا خبر داد و گفت: سازمان پدافند غیرعامل نظرات و دیدگاه‌هایش را درباره این طرح تقدیم مجلس کرده است.
به گزارش پایداری ملی، سیدحسین نقوی نماینده مردم ورامین و سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی  با اشاره به طرح مقابله با اقدامات ماجراجویانه آمریکا علیه ایران، اظهار داشت: روز گذشته درباره این طرح به طور مفصل در کمیسیون امنیت ملی با حضور جمعی از اعضا بحث و تبادل‌نظر شد.

وی با بیان اینکه اعضا نقطه‌نظرات‌شان را در جلسه روز گذشته کمیسیون مطرح کردند، افزود: بنا داریم امضاهای این طرح به اتفاق همه نمایندگان مجلس از همه جریانات و گروه‌های فکری باشد، چرا که در موضوع مقابله با خصومت و دشمنی‌های آمریکا و دفاع از منافع ملی کشور بین همه نمایندگان مجلس و مسئولان کشور وحدت‌نظر وجود دارد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه تصریح کرد: در طرح مذکور پیش‌بینیس شده مبلغ 2 هزار میلیارد تومان برای حمایت از دستگاه‌هایی که برای مقابله با تروریسم و اقدامات تروریستی و ضد حقوق‌بشری آمریکا انجام وظیفه می‌کنند، اختصاص یابد، باید منابع این تخصیص اعتبار در گفت‌وگو با مسئولان دولتی تعیین تکلیف و مشخص شود، اگر دولت منابع لازم را پیش‌بینی نکند، شورای نگهبان ایراد اصل 75 به طرح مذکور می‌گیرد.

نقوی تأکید کرد: طرح مقابله با اقدامات ماجراجویانه آمریکا که قرار است با قید دوفوریت که در صحن علنی مطرح شود، باید در ابعاد مختلف تکمیل و اصلاح شود، برخی دستگاه‌ها نظرات و دیدگاه‌هایی دارند که می‌شود با استفاده از آن دیدگاه‌ها طوری طرح مذکور را تدوین کرد که بتواند با خصومت‌ها و رفتارهای کینه‌توزانه آمریکا علیه ایران به طور قاطع و انقلابی برخورد کند.

وی با بیان اینکه برخی دستگاه‌ها مانند سازمان پدافند غیرعامل دیدگاه‌هایی را برای غنی‌تر شدن طرح مذکور تقدیم مجلس کردند که ما هم استقبال کردیم، گفت: به همین دلایل فعلاً عجله‌ای برای تصویب این طرح نداریم، هر چه طرح غنی‌تر شود و با پشتیبانی و حمایت همه دستگاه‌ها و نهادهای کشور به صحن علنی مجلس بیاید و منابع اعتبارات مربوطه مشخص شود، از استحکام بیشتری برخوردار خواهد بود، فلذا درصددیم همه نمایندگان مجلس از همه جناح‌ها این طرح را امضا کنند تا پیام لازم را برای طرف مقابل داشته باشد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پایان خاطرنشان کرد: برای قوام و استحکام بیشتر طرح مقابله با اقدامات ماجراجویانه آمریکا لازم است با دستگاه‌های مختلف دولتی، نظامی و امنیتی جلساتی برگزار شود که متعاقباً زمان این جلسات اعلام می‌شود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر