۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۶
کد خبر: ۲۸۲۴۲
مانور عملیاتی در راه آهن فارس با همکاری و هماهنگی اداره کل پدافند غیر عامل استانداری فارس درپایانه راه آهن شیراز با موفقیت برگزار شد .
به گزارش خبرنگار پایداری ملی، این تمرین عملیاتی که با عنوان آتش سوزی دیزل قطار مسافربری عصر روز شنبه 10 تیر ماه سال جاری ، مقارن ساعت 15 و 45 دقیقه بدون اطلاع قبلی فراخوان و با حضوراداره کل پدافند غیرعامل استانداری فارس ،  نیروهای عملیاتی شامل : آتش نشانی ، اورژانس 115 ، هلال احمر و نیروی انتظامی  شهر شیراز انجام شد و پس از دستیابی به اهداف مورد نظر به پایان رسید .
 

در ادامه پس از اعلام پایان عملیات بلافاصله جلسه ای با حضور عوامل حاضر در میدان به منظور بررسی نقاط ضعف و قوت در این مانور تمرینی برگزار گردید .

مانور عملیاتی در راه آهن فارس با موفقیت برگزار شد

ابتدا هوشمندی نماینده پدافند غیرعامل استانداری فارس که در محل مانور حضور و بر اجرای مانور نظارت داشت ، ضمن تقدیر و تشکر از عوامل و مجریان این مانور در این باره گفت : به طبع در اجرای هر مانور نقاط ضعف و قوتی وجود دارد که با اجرای همین مانورها و تکرار در انجام، ضمن افزایش آمادگی به نقاط قوت، ضعف یا نواقص احتمالی خود پی خواهیم برد.

مانور عملیاتی در راه آهن فارس با موفقیت برگزار شد

وی در ادامه گفت: از دیگر اهداف برگزاری چنین مانورهایی بررسی میزان آمادگی ، هماهنگی درون سازمانی و برون سازمانی  بین دستگاهی و میزان کارآیی تجهیزات در اختیار می باشد تا بتوانیم در مواقع وقوع بحران بیشترین کارآیی را در کمترین زمان ممکن داشته باشیم و در واقع به اصل تسهیل در مدیریت بحران که از اصول پدافند غیرعامل می باشد دست یابیم .

در ادامه نماینده راه آهن فارس گفت: بر اساس برنامه ریزی انجام شده ،  با آتش سوزی دیزل  قطار مسافربری ، آتش سوزی ساختگی در یکی از واگن های قطار ایجاد شد و سپس تعدادی  آتش نشانان ، عوامل اورژانس 115 ، هلال احمر و نیروی انتظامی وارد عمل شدند و توانستند در کمترین زمان ممکن این آتش سوزی ها را مهار کرده و مصدومین فرضی و مسافرین گرفتار در میان دود و آتش را به خارج از واگن های قطار منتقل کنند .

به گفته نماینده آتش نشانی ،آتش نشانان به محض ورود به محل حادثه بی درنگ با اقدامات عملیاتی و محاصره آتش ، از سرایت آن پیش از گسترش به دیگر قسمت های قطار و دستگاه های مجاور ، جلوگیری نموده و پس از مهار و کنترل حریق ، با کمک کادر فنی راه آهن صورت پذیرفت .

در پایان ضمن اینکه هر کدام از اعضاء به بیان دیدگا ه ها ، پیشنهادات و نظریات خود پرداختند خاتمه جلسه اعلام گردید .

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر