۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۸
کد خبر: ۲۷۸۶۳
معاون سیاسی استانداری لرستان در جلسه کارگروه دفاعی امنیتی شورای پدافند غیرعامل استان:
خجسته پور گفت: با توجه به اینکه امنیت و فراتر از آن احساس امنیت مهمترین نیاز و پیش نیاز خواسته های جامعه است، ضروریست با شناسایی تهدیدات و آسیب پذیری مراکز مهم و حساس به تفکیک تهدیدات و نوع آسیب، از طریق کارگروه های تخصصی استان جهت پیشگیری و مقابله با آنها در حوزه های مختلف از جمله سایبری و زیستی آمادگی لازم را داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار پایداری ملی، جلسه كارگروه دفاعي، امنيتي و انتظامي پنجشنبه هفته گذشته به رياست دكتر خجسته پور در سالن جلسات آن معاونت برگزار گرديد.

حوادث تروریستی ضرورت افزایش هوشیاری و اتخاذ تدابیر مناسب در برخورد با تهدیدات را بیش از پیش نمایان ساخت

دكتر خجسته پور معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استانداري ضمن اشاره به حادثه تروريستي مجلس شوراي اسلامي و حرم مطهر امام خاطر نشان كرد: همه بايد هشيار باشیم و آمادگی لازم براي هر نوع تهدیدی كه بخواهد امنیت جامعه را به مخاطره بیاندازد را داشته باشیم.

وی در ادامه شرح مختصري از وظایف كارگروه دفاعي، امنيتي و انتظامي را بيان كرد و اظهار داشت: با توجه به اینکه امنیت و فراتر از آن احساس امنیت مهمترین نیاز و پیش نیاز خواسته های جامعه است، ضروریست با شناسایی تهدیدات و آسیب پذیری مراکز مهم و حساس به تفکیک تهدیدات و نوع آسیب، از طریق کارگروه های تخصصی استان جهت پیشگیری و مقابله با آنها در حوزه های مختلف از جمله سایبری و زیستی آمادگی لازم را داشته باشیم.

حوادث تروریستی ضرورت افزایش هوشیاری و اتخاذ تدابیر مناسب در برخورد با تهدیدات را بیش از پیش نمایان ساخت

سيف مدير كل پدافند غيرعامل استانداري نيز ضمن توضيحي برای كارگروه هاي 11 گانه شوراي پدافند غيرعامل بيان كرد: كارگروه دفاعي، امنيتي و انتظامي، از مهمترین کارگروه ها است. وی افزود حفظ امنیت و ارائه راهکار برای کاهش تهدیدات غیرمستقیم مورد توجه است چرا که امروزه دولت ها كمتر به دنبال خسارت و صدمات به کشورهای مورد هدف خود به شکل جنگ مستقیم بوده بلکه به دنبال ضربه های مهلک غير مستقيم با هزینه کمتر و تلفات بیشتر هستند.

وی همچنين به تهديدات در حوزه سلامت استان از جمله تب كريمه كنگو و آنفلونزاي فوق حاد پرندگان اشاره كرد و بيان داشت: دستگاه هاي اجرايي مربوطه بايد تمهيدات لازم براي جلوگيري از شيوع اين نوع بيماري ها اتخاذ و اطلاع رساني هاي لازم را براي عموم مردم در نظر داشته باشند.

در پايان جلسه ساير اعضاي كارگروه ضمن معرفي تهديدات حوزه اجرايي خود به ارائه راه كارها و پيشنهاداتي پرداختند و مصوب شد كه در جلسه آتي كارگروه، هماهنگي هاي لازم به منظور اجراي يك رزمايش امنيتي اجتماعي در سطح يكي از شهرستان هاي استان و با همكاري همه اعضاي كارگروه انجام شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر