۱۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۱
کد خبر: ۲۷۸۲۸
مدیر کل پدافند غیرعامل لرستان:
مدیر کل پدافند غیرعامل لرستان گفت: یکی از مهمترین تهدیدات و برنامه های تروریست ها بعد از جنگ سخت، بیوتروریسم است.
به گزارش پایداری ملی، علی سیف پیش از ظهر امروز در جلسه کارگروه امنیتی، دفاعی و انتظامی لرستان اظهار داشت: یکی از مهمترین تهدیدات و برنامه های تروریست ها بعد از جنگ سخت، تهدیدات زیستی و بیوتروریسم است.

وی افزود: شورای پدافند غیرعامل، شامل ۱۱ کارگروه است که کارگروه امنیتی، انتظامی و دفاعی مهمترین کارگروه این شورا است.

مدیر کل پدافند غیرعامل لرستان ادامه داد: حفظ امنیت و ارائه راهکار برای کاهش تهدیدات غیرمستقیم هدف اصلی این کارگروه است، زیرا امروز بسیاری از تهدیدات تروریست ها به صورت جنگ نرم و بیوتروریسم انجام می شود.

سیف اظهار کرد: از آنجا که کشور ما وضعیت استراتژیک و ویژه ای در منطقه دارد و مورد حملات و تهدیدات قدرت های زورگو است باید بیش از پیش این تهدیدات را شناسایی و کنترل کنیم.

وی گفت : جنگ های امروزی با هزینه های کمتر و حساسیت های کمتر انجام می شود و متاسفانه ما هم در سطح کشور با چنین تهدیداتی مواجه می شویم.

سیف اضافه کرد: برای مثال در سال ۹۵ در اصفهان پتوهایی شناسایی شد که آغشته به عامل بیماری عقیم کننده بود و همچنین برنج هایی هم کشف شد که باعث سقط ۱۸ جنین از ۲۰ جنین می شد.

وی ادامه داد: این موارد نشان می دهد که دشمن به سمت جنگ نرم حرکت می کند و البته امروز هم بیماری هایی مانند تب کریمه کنگو و ... وجود دارد که باید تمهیدات لازم در این زمینه را انجام دهیم.

مدیر کل پدافند غیرعامل لرستان گفت: در مقطعی هم بحث باج افزارها در کشور توسعه یافت و سیستم هایی آلوده شد که در این خصوص نیز خوشبختانه به خوبی عمل کردیم و جلوی خسارات بسیار زیادی گرفته شد.

سیف افزود: خوشبختانه در بحث تب کریمه کنگو مشکل خاصی نداشته ایم اما باید به زیرساخت ها به ویژه آب، برق، گاز و ... توجه ویژه ای داشته باشیم.

وی ادامه داد: این موضوعات اهمیت حوزه پدافند غیرعامل بعد از حملات تروریستی را به خوبی نشان می دهد که لازم است راهکارهایی برای مقابله با آنها در نظر گرفته شود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر