۱۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۰
کد خبر: ۲۷۷۲۶
شاهرخ کناری
مدیر کل پدافند غیرعامل استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: با فعال سازی واحد های ایمنی از بروز حوادث و سوانح زیادی در سطح واحد های تولیدی، کارگاه ها و شرکت ها جلوگیری می شود. ‌شاهرخ کناری در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: این ضرورت احساس می شود که اگر واحد های ایمنی را فعال کنیم شاید جلوی خیلی از مسائل و مشکلات در کارگاه ها و شرکت ها گرفته شود.
به گزارش پایداری ملی، کناری با اشاره به برگزاری همایش ایمنی و بهداشت محیط کار تصریح کرد: با همکاری استانداری،  شرکت شهرکـهای صنعتی و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان با دعوت از واحد های ایمنی و( hse ) ادارات دوره آموزشی با حضور مدرس کشوری  با هدف توانمند سازی بیشتر جامعه هدف در یاسوج برگزار شد.

مدیرکل پدافند غیر عامل استانداری با تاکید بر اینکه باید از ظرفیت واحدهای  ایمنی به نحو مطلوب استفاده شود ابراز داشت: چون برخی از این ظرفیت ها مفعول مانده است گاهی احساس می شود که واحد های ایمنی به خوبی به وظایف خود عمل نمی کنند.

کناری گفت: باید نوع نگرش واحدهای ایمنی و بازرسان را به سمت ایمنی فعال کنیم.

وی افزود: اگر اتفاقی در شرکت یا کارگاهی بیوفتد واحد های ایمنی ملزم به پاسخگویی در محاکم قضایی هستند.

کناری تاکید کرد: بازرسان ادارات به ویژه بازرسان اداره کار باید بازرسی مداوم از شرکت ها و کارخانجات داشته باشند و  گزارشات هفتگی را ارسال کنند.

کناری با اشاره به اینکه پدافند از دیرباز مورد توجه بوده است تصریح کرد: از زمان  پیامبر اکرم(ص) بر تیراندازی، شنا و سوارکاری تاکید می شد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری گفت: رهبر معظم انقلاب از سال ۸۲ این ضرورت را در کشور احساس کردند و سازمان پدافند غیر عامل تشکیل شد.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب در بیانات خود در موارد زیادی بر پدافند غیر عامل تاکید کرده و فرمودند  که پدافند غیر عامل مانند مصون سازی بدن است که از درون مارا مصون می دارد.

کناری با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب فرمودند  که اگر به پدافند توجه شود و  دشمن ضرب و شتمی نشان دهد اثری نخواهد کرد ابراز داشت: از مهمترین نکات  بیانات مقام معظم رهبری در این حوزه این است که اگر به پدافند غیر عامل توجه نشود در یک روز تمام دستاوردهای سیاسی، علمی و اقتصادی می تواند از بین برود.

وی افزود: مهمترین وظیفه پدافند غیر عامل رصد تهدیدات در سطح ملی است.

کناری با تاکید بر اینکه دسته بندی واحد ها بر اساس میزان حساسیت و خطر توسط دستگاه های صنعت و معدن و شرکت شهرک های صنعتی انجام شده است بیان داشت: واحدها و کارگاه های پر خطر در استان احصا شده اند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر