۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۰
کد خبر: ۲۷۵۶۰
رئیس بسیج جامعه پزشکی خبر داد:
رئیس بسیج جامعه پزشکی با تاکید بر لزوم برپایی مانور در همه بیمارستانهای صحرایی کشور از اما و اگر‌های واگذاری این امکانات از سوی مدیر کل بحران و پدافند غیرعامل وزارت بهداشت به بسیج پزشکان خبر داد.
به گزارش پایداری ملی، محمد رئیس زاده رئیس بسیج جامعه پزشکی کشور در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به تعاملات اخیر بسیج با رئیس سازمان اورژانس کشور درخصوص فعال سازی ۱۹ بیمارستان صحرایی استفاده نشده، اظهار کرد: براساس این تعاملات قرار شد اداره بیمارستانهای صحرایی بلااستفاده مانده اورژانس به ما سپرده شود تا آنها را فعال کنیم.

وی گفت: هم اکنون بیش از ۱۹ بیمارستان صحرایی سیار که برخی از آنها به صورت سازه‌های بادی هستند، در انبارهای دانشگاه‌های علوم پزشکی خاک خورده و پوسیده می‌شوند و بیمارستانهایی که برای بهره مندی در موارد بحران ساخته و طراحی شده اند درچنین مواقعی مهمترین بازوی کمکی در درمان به موقع مصدومان و کاهش بار تلفات ناگوار و ماندگار حوادث به شمار می‌روند.

رییس بسیج جامعه پزشکی کشور با تاکید بر برگزاری سالانه حداقل ۵۰ بیمارستان صحرایی این سازمان افزود: دانشگاه‌های علوم پزشکی باید مرتب با بیمارستانهای صحرایی مانور برگزار کنند تا به این وسیله از فرسایش این بیمارستانها، آماده نبودن پرسنل در موارد بحران و از بین رفتن استهلاک ساختار‌ها جلوگیری شود.

وی یادآور شد: البته اورژانس در ابتدا موافق واگذاری اداره بیمارستانهای صحرایی به بسیج بوده اند که امیدواریم حداقل این بیمارستانهای خاک خورده در خود وزارت بهداشت فعال شوند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر