۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۶
کد خبر: ۲۷۴۷۰
خبرگزاری آسوشیتدپرس با استناد به پیش‌نویس متن سخنرانی رئیس‌جمهور آمریکا در عربستان گزارش داد: ترامپ قرار است در سخنرانی خود، ایران را به افزایش خشونت‌ها در سوریه متهم کند.
به گزارش پایداری ملی، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا که شب گذشته وارد عربستان سعودی شد، قرار است در نشست دو روزه کشورهای عربی ـ اسلامی در ریاض سخنرانی کند.

آسوشیتدپرس با استناد به پیش‌نویس متن سخنرانی ترامپ گزارش داده است که رئیس‌جمهور آمریکا قصد دارد از این سخنرانی به عنوان فرصتی برای تاکید بر لزوم اتحاد در برابر افراط‌رایی در جهان اسلام، برشمردن این چالش به عنوان نبرد میان خیر و شر و درخواست از رهبران عرب برای بیرون راندن تروریست‌ها از اماکن عبادی‌شان استفاده کند.

ترامپ هم‌چنین قصد دارد با تکیه بر ادعاهای واشنگتن، بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه را به جنایات علیه بشریت متهم کند و به علاوه ایران را به افزایش خشونت در سوریه متهم کند.

در متن این پیش‌نویس آمده است: تمام ملت‌های آگاه در خاورمیانه باید برای عقب راندن نفوذ ایران و بازگرداندن توازن قدرت با ثبات‌تر در منطقه با یکدیگر همکاری کنند.

ایران و سوریه به این نشست دعوت نشده‌اند و پادشاهی عربستان از هرگونه تلاش برای سرنگونی دولت اسد که مورد حمایت ایران و سوریه است، پشتیبانی می‌کند.

مقامات آمریکایی در حالی این ادعاها را علیه ایران مطرح می کنند که واقعیت چیز دیگری را نشان می‌دهد؛ اینکه سیاست‌های تفرقه‌افکنانه و مداخله‌جویانه آمریکا و متحدان منطقه‌ای‌اش عامل اصلی بی‌ثباتی و ناآرامی در منطقه و در نتیجه جنگ‌های داخلی در کشورهایی چون سوریه است، اما این کشورها همواره تلاش می‌کنند تا کشور دیگری از جمله ایران را مقصر جلوه دهند و توجه‌ جامعه بین‌الملل را از این واقعیات منحرف کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر